Hat sávos autópályán hasíthatunk Gyöngyösig, ígérte a közlekedési miniszter, a munkák költsége 420 milliárd forintba kerül. De az nem kérdés, hogy megéri akkor is, ha valóban politikai oka is van az M3-as autópálya megújításának, szélesítésének. „Fontos választási eredmény született, hiszen Salgótarjánban, Miskolcon és Egerben a Fidesz jelöltjeit támogatták a választópolgárok, így minden együtt áll ahhoz, hogy háborúskodás helyett együttműködés alakuljon ki a kormánnyal” – fogalmazott a miniszter.
Mint azt az MTI közzétette, Lázár János számos olyan kormányzati intézkedésről beszélt, amely a régió felzárkóztatását szolgálja. A célok között említette, hogy meg kell könnyíteni a fővárosi és az észak-magyarországi régió közötti közlekedést. A miniszter elmondta, hogy az autópályát az elkövetkező években a kormány – a kezelőjével konzorciumban – teljes egészében újjáépítteti. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg. A miniszter bejelentette a vasúti pálya korszerűsítését is. Eszerint 135 milliárd forintot szánnak a Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítására. Ami körülbelül 20 perc menetidő-csökkenést jelent majd az Eger–Budapest-relációban -írta az index.