Megdöbbentő látvány reggel 6 órakor a józsefvárosi un. SZTK előtt kígyózó sor: regisztrációra várnak a betegek a későbbi vizsgálathoz. Van, aki aki hajnalban érkezett, akad, aki széket is hozott, azon csücsül. Valamennyien ultrahangra vizsgálatra szeretnének időpontot kapni. Ugyanis a józsefvárosi rendelő minden hónapban egyetlen alkalmat ad, amikor regisztrálni lehet. Aki a sorban hátul áll, annak nincs esélye, hogy időpontot kapjon. A helyek ugyanis elfogynak, így aztán a következő hónapban újra lehet próbálkozni.
A betegek szerint nincs megfelelő tájékoztatás, nincs kiírva, hogy aki csak 7 órára jön, annak biztosan nem lesz már időpontja. Egy nő teljesen kikelt magából a rendszer miatt, érthető módon. Az őr szerint ez évek óta így működik. Miért nem osztanak legalább sorszámot a várakozóknak? Miért nem lehet online időpontra jelentkezni? Mivel könnyítik meg a várakozást az időseknek, betegeknek? A Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ nem próbált maszatolni. Elismerte, hogy néha bizony száznál is több ember várakozik az utcán.
„Sorszámot az időpont foglaláshoz nem osztunk, ezért kell sorban állniuk betegeinknek. Ennek főként az az oka, hogy nem tudjuk a betegeket a várakozás idejére az intézmény földszinti várójában elhelyezni, hogy onnan figyelhessék a sorszámkijelző-, behívó rendszert. Ezt válaszolta a Telex kérdésére Zilahy Dezső orvosigazgató, megbízott intézményvezető. Az igazgató elismerte: valóban nem mindig van esélye a sorban hátul állóknak arra, hogy még ebben a hónapban időponthoz jussanak. Tapasztalata szerint a nyáron csak a várakozók fele jut az adott hónapban időponthoz.