A tudományos testületek egy csoportja szerint az „alapvető tapasztalatok” csökkenteni fogják az egyenlőtlenségeket az olyan tantárgyakban, mint a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok és a matematika, amelyekben az első kézből származó tapasztalatokkal nem rendelkező gyermekek „kétségtelenül hátrányban vannak”.
Az általános iskolásoknak lehetőséget kellene adni arra, hogy jégkrémet egyenek, zöldséget ültessenek és kenyértésztát gyúrjanak, hogy segítsék őket a tudományok elsajátításában – állítja a brit szakértők egy csoportja.
Négy nagy tudományos szervezet sürgette a brit kormányt, hogy a 3 és 11 évesek számára készített tantervekbe építsen be egy sor „alapvető tapasztalatot”: árnyékokkal való játék, talajásás, hangszeres játék, fagyinyalás.
Aylin Ozkan, a Royal Society of Chemistry oktatáspolitikai szakértője elmondta: „A kémiára vonatkozó ajánlások egyike az, hogy 11 éves korukra minden gyermeknek el kell kezdenie megérteni, hogyan működik a hőmérséklet, és hogyan változtatja meg a dolgokat a fűtés és a hűtés. Mi lehetne jobb kellék egy tanár számára ennek elmagyarázásához, mint egy jégkrém?”.
„Ez egy olcsó megoldás, és lehetőséget ad a gyerekeknek, hogy a tudományos önbizalmukat fejlesszék, függetlenül attól, hogy milyen háttérrel rendelkeznek” – tette hozzá.
Sarah Hannafin szakpolitikus azt mondta: „A valós életből vett forgatókönyvek és tárgyak használata segíthet életszerűvé tenni a természettudományt a diákok számára.”