Őrjöngenek és követelik vissza a pályadíj árát az autósok az M3-as autópályán fél éve tapasztalt káosz és a lassú útjavítás miatt. Az AcNews információja szerint egy hete az M0-ás és M3-as csomópontján a Nyíregyháza és Budapestre vezető szakaszon 10 kilométer hosszú, idegőrlő forgalomterelés lassítja a forgalmat. Ami azóta tök üres, egyetlen munkagép sincs sehol, egy kapavágás nem történt. Jelenleg 9 szakaszon van forgalomlassítás, terelés az M3-as autópályán, emiatt a Budapest Nyíregyháza távolság 3 óra 45 percig tart.
Kilenc helyen zajlik felújítás az M3-ason
Egy autós annyira kiborult, hogy a Redditen panaszkodott az M3-ason tapasztalt káosz miatt. „Idestova talán már több mint egy éve, hogy az M3-nak elnevezett autópálya teljesen elvesztette az autópálya jellegét. Inkább egy sávszűkítés/terelés/húzás, ami néha autópálya lesz. Nem pontosan értem, hogy mire fel ez a nagy útjavítás az egész szakaszon. De az, hogy Nyíregyházáig 9 (!!!) azaz kilenc helyen van jelenleg sávterelés és szűkítés szerintem nem felel meg semmilyen szakmai elvnek és iránymutatásnak…” – idézte szavait a promotions.hu. „Azt pedig már meg sem említem, hogy péntek délután 4 órától mindenki leteszi a lapátot/markolót/úthengert. És hétfő reggelig semmi sem történik” – tette hozzá.
Ennél még a MÁV is jobban teljesít
„Budapest és Nyíregyháza között 220 kilométernyi autópálya van nagyjából, ha ezen a 9 terelést számolok, akkor nagyjából minden 25. kilométerre jut egy. A legutóbbi rekordom talán 2-3 hete volt, amikor 3 óra és 45 perc alatt sikerült elvergődni a vadkeletre. Ezzel felülmúlva a végletekig le***** MÁV köridejét, ami ezen a viszonylaton 3 óra és 10 perc.” A posztoló autós szerint botrányosan drága az útdíj, ráadásul azt jövőre brutálisan emeli az üzemeltető. Az AcNews megírta, hogy többen is elégedetlenkedtek a felújítás tempójával, emiatt az útdíj árát követelik vissza az autópályát üzemeltető cégtől.
„Tudjuk, hogy az M3-as autópályán nagy a fennakadás, és ez kellemetlenséggel jár. Alvállalkozó végzi a felújítást” – válaszolta az egyik autós kérdésére a Magyar Koncessziós és Infrastruktúra fejlesztő Zrt. ügyeletese. „Elvileg az alvállalkozók az M3-M0 csomópontnál október 10-ig befejezik a munkát. Hogy eddig miért nem történt ott semmi? Gondolom, a saját ütemtervük szerint dolgoznak, és napokon belül megkezdik ott a munkát. Ha pedig végeztek a felújítással, az autósok biztonságosabb körülmények között utazhatnak. De szívesen vesszük, ha az autósok leírják a véleményüket, panaszaikat és azt elküldik az info@mkif.hu emailcímre, amit továbbítunk az illetékeseknek.”
Halálos baleset történt a terelésnél
„Ismerős, nyáron volt szerencsém nekem is megrohadni az M3-on. Egyszerűen felfoghatatlan, hogy egy felelős üzemeltető hogyan adhat engedélyt arra, ami ott folyik. Illetve nem folyik, mert én egyszer sem láttam azt, hogy bárki dolgozna egy-egy szakaszon, pedig hétköznap használtam oda-vissza. Semmi nem indokolja az útdíjat ezen a szakaszon, miután majdnem olyan lassan érsz fel, mintha sima közúton mennél. Sima pénzlehúzás az M3, semmi több” – írta egy olvasó.
„Pont pár hete volt halálos baleset az M3-ason az egyik ilyen terelésnél, ahol egymás mellett megy a két irány…” – tette hozzá egy másik kommentelő.
„A mi nyaralónk Tiszalökön van és sokáig hetente jártunk le egy csecsemővel és 2 németjuhásszal. Na most már mióta vannak ezek a terelések alig járunk le. Mert volt, hogy majdnem 4 óra alatt tettük meg a 2 órás utat. Rohadtul elegem van nekem is ebből, ami itt megy már nagyon hosszú ideje…” – árulta el a Tikke nevű felhasználó.