Átlagosan 10 százalékkal, 50 forinttal emelné meg a Budapesti Közlekedési Központ 2025 júniusától a BKK-jegyárakat, ami éves szinten 880 millió forintos bevételt eredményezne. A javaslatot azzal indokolták, hogy európai léptékben Budapesten a második legolcsóbb a tömegközelekedés. Mint kiderült, még az emelés után sem járnánk rosszul. Összehasonlításképpen: Prágában 1,2 eurót, Bécsben 2,4 eurót, Párizsban 2,5 eurót, Stockholmban pedig 3,7 eurót kóstál egy jegy – írja az Infostart.
A BKK javaslata kitér a 100E reptéri buszjáratra is. A 100E járatra 2200 forintról 2500 forintra módosítanák a jegyárat, de az előzetes számítások szerint ez csak részben fedezné a költségek növekedését. Az áremelkedés főleg a külföldieknek fog fájni, hiszen a járatot 80 százalékban ők veszik igénybe. A megnövekedett forgalom és az emelés közel 1 milliárdos hasznot hozna.
A Budapesti Közlekedési Központ vizsgálta továbbá az éjszakai járatok fejlesztését és a metró üzemidejének éjjel 1 órára való kitolását is. Megállapították, hogy csupán néhány belvárosi megállóban jelentkezik zsúfoltság, többségében hétvégén. A külvárosokban viszont a hosszabb szakaszokon rendkívül alacsony a kihasználtság mindkét irányban. Az összes utasforgalom 1,2 százalékát szállítják éjjel 1,8 százalék költségarány mellett, és olyan forgalom sem mérhető éjszaka, ami igényelné a hosszabb metró-menetidőt.