ACNEWS

Ennyit a MÁV-ról: már 200-zal száguld a vonat Csehországban

Pendolino / Fotó: Shutterstock
Pendolino / Fotó: Shutterstock
Első ízben ment hétfőn a menetrend szerint közlekedő személyszállító gyorsvonat óránként 200 kilométeres sebességgel Csehországban - jelentette a CTK hírügynökség. Az eddigi rekord 160 kilométer volt. Mindeközben a MÁV használt motrovonatok bezserzését tervezi,
Hirdetés
Ad image

A hét kocsiból álló Pendolino szerelvény kilencven perc alatt tette meg a dél-csehországi Ceské Budejovice és Prága és közötti távolságot. „A gyorsvonat sebessége az út két, együttesen mintegy 20 kilométeres korszerűsített szakaszán érte el a Pendolino vonatok engedélyezett maximális óránkénti 200 kilométeres sebességét” – mondta Martin Kupka közlekedésügyi miniszter újságíróknak a prágai központi pályaudvaron.

A Prága-Ceské Budejovice vonalon ezentúl két Pendolino szerelvény fog közlekedni. A hagyományos gyorsvonatok jelenleg mintegy 100-105 perc alatt teszik meg ezt az utat, most ez 5 perccel lesz rövidebb.

„Új korszakba léptünk, amikor a cseh vasúton közlekedő vonatok elérik az óránkénti 200 kilométeres sebességet. Negyedszázad után történt meg az újabb nagy előrelépés, az óránkénti 160 kilométeres sebességet 2000-ben vezettük be” – – jegyezte meg a miniszter.

Leszögezte: európai uniós pénzekből jelenleg több szakaszon is folynak a korszerűsítési munkák, amelyek befejezése után érhetik el a vonatok az új maximális sebességet, legközelebb a Brno-Prerov közti vonalon adnak át egy olyan szakaszt, amely lehetővé teszi ezt

A korszerű Pendolino szerelvényeket a Cseh Vasút 2004/2005-ben vezette be, s jelenleg hét ilyen szerelvénnyel rendelkezik, amelyek a Prága-Ostrava, illetve Prága Brünn-vonalon járnak.

Mindeközben: A MÁV és a Volán összevonásával visszafordíthatatlanul a megújulás útjára lépett a vállalatcsoport – jelentette ki Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfőn a Közlekedésinfón, Budapesten. A következő években folytatódik a flottabővítés, a vasúti személyszállítási kapacitásban az ülőhelyek száma 130 ezerről 160 ezerre, a menetrendszerűég 85-88 százalékra emelkedhet, a buszok átlagos életkora 8 évre csökken.

A tervek között szerepel 280 új InterCity-kocsi beszerzése, valamint száz darab fiatal, de használt motorvonat megvásárlása, vélhetően Németországból, Svájcból vagy Ausztriából. Uniós forrásból további 25 motorvonat beszerzése várható, emellett Kínából is vásárolhatnak járműveket.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!