A világ legnagyobb dohánytermék-gyártója a jövőben csak az új típusú hevített dohányra akar támaszkodni.
A Philip Morris International már 2017 óta nem reklámozza a Marlboro cigarettamárkát – amely egykor a cégcsoport zászlóshajója volt, és a világ tíz legértékesebb márkája közé tartozott.
Kezdeményezésével a Philip Morris arra is reagál, hogy az Európai Unióban hamarosan további cigarettakorlátozások jöhetnek, jelenleg a közös dohányirányelv következő szakaszát dolgozzák ki az EU-ban.
A konszern olyan termékekre összpontosít, amelyek kevesebb káros anyagot tartalmaznak, füstmentesek, de nikotint tartalmaznak.
„Kiszállunk a cigarettaüzletből, és csak kockázatcsökkentett termékeket fogunk kínálni” – mondta Markus Essing, a Philipp Morris németországi és ausztriai vezérigazgatója egy berlini rendezvényen a Die Welt című lap beszámolója szerint. A felsővezető nem árulta el, hogy a Marlboro doboz mikorra fog ténylegesen eltűnni a trafikokból.
A vállalat 2021-ben azzal keltett feltűnést, hogy bejelentette: tíz éven belül leállítja a cigarettaértékesítést Nagy-Britanniában. A dohányipari óriás arra a brit kormánytervre reagált, hogy 2030-ra füstmentessé kívánja tenni az országot.