Mint ismeretes, a szállodai szervizdíj bevezetését kéri a kormányzattól a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. Az így befolyt pénzt az ágazatban dolgozók motiválására fordítanák. Ilyen finoman megfogalmazni a lehúzást, elismerésre méltó. Hiszen a vendégek semmit nem kapnak cserébe, csak vaskosabb számlát. Miközben így is tömérdek pénzt hagynak a méregdrága szállodákban.
Egy négytagú család több mint negyedmillió forintot fizet két éjszakáért egy welness hotelben. Ha pedig bevezetik az értelmezhetetlen szervizdíjat, az legalább tízezer forinttal növeli a végszámlát.
Erről Gál Pál Zoltán, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének (Vimosz) elnöke a VG Óperencia podcastban azt mondta: szerinte a szervizdíj nem azonos a borravalóval. Hanem lehetőség a szolgáltatásban résztvevők adóhatékony javadalmazására.
Csakhogy erre megvan a szálloda tulajdonosának a lehetősége. Igaz, így kevesebb profitot tehet zsebre.