A Londonból New Yorkba tartó Boeing 787-es repülőgépet mintegy 60 tonna zsírból és mezőgazdasági melléktermékből álló hajtóanyag működteti – írja az IFLScience.
A Virgin Atlantic által üzemeltetett különleges repülőjárat célja az volt, hogy kihangsúlyozza az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagok (SAF) fontosságát, és az ebben rejlő lehetőségeket. A repülőgép ugyan nem szállított hagyományos utasokat vagy rakományt, de a Virgin Atlantic alapítója, Sir Richard Branson, a légitársaság vezérigazgatója, Shai Weiss, és Mark Harper brit közlekedési miniszter személyesen vettek részt az eseményen.
A cég kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy bár ezek a zöld üzemanyagok valóban az egyik lépcsőfoka a fenntartható repülésnek, azok elégetésekor még mindig káros szén-dioxid kerül a légkörbe. Viszont 70 százalékkal csökkenti a kibocsátást a hagyományos sugárhajtású üzemanyagokhoz képest. Az egyik kihívás az, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyagok előállításához szükséges alapanyagok nehezen gyűjthetők össze.