A francia Carrefour szupermarketlánc több európai országban sem árulja tovább az amerikai Pepsi cég termékeit, például a Pepsi és 7up italokat, valamint a Lay’s chipseket, mert túl drágának tartja azokat. Az áruházlánc közölte, hogy mától nem tölti fel a Pepsi termékek készletét ezekben az országokban. Hozzátették, hogy az üzletekben hirdetményeket helyeznek ki, amelyekben közlik, hogy „elfogadhatatlan áremelkedés” miatt nem árulják tovább a termékeket.
A vállalat szóvivője szerint az intézkedés Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot és Belgiumot érinti. A Carrefour ebben a négy országban több mint 9000 üzletet üzemeltet, ami a globális üzletszámának mintegy kétharmadát teszi ki – jelentette a Reuters.
A Carrefour döntése a Reuters és a Financial Times szerint a kiskereskedők és a nagy élelmiszergyártók között a magas árak miatt folyó viták legújabb fejezete. „A PepsiCo-val folytatott tárgyalások, udvariasan szólva, nehézkesen alakultak. Idén a globális trendeknek megfelelően csökkenteni akarjuk az árakat, de a PepsiCo ehelyett áremelést követel” – mondta a Financial Timesnak a Carrefour áruházlánc egyik forrása.
A Pepsi termékek árusításának beszüntetéséről szóló értesítések már megjelentek néhány párizsi Carrefour szupermarketben, és a vásárlók többnyire kedvezően reagáltak az intézkedésekre – jelentette a Reuters.
„Egyáltalán nem vagyok meglepve” – mondta egy vásárló. „Szerintem sok termék a polcokon marad, mert már így is túl drágák, és olyan dolgok, amelyeket nem kell megvennünk” – tette hozzá.
A PepsiCo közölte, hogy már több hónapja tárgyalásokat folytat a Carrefourral, és folytatja a megbeszéléseket, hogy biztosítsa termékei elérhetőségét. Októberben az amerikai cég közölte, hogy idén „szerény” áremeléseket tervez, mivel a termékei iránti kereslet az áremelések ellenére is erős maradt.
A Reuters szerint a Carrefour azon kiskereskedők közé tartozik, amelyek a legaktívabban gyakorolnak nyomást a nagy élelmiszer- és fogyasztási cikkgyártókra az árak miatt. Tavaly például figyelmeztetéseket kezdett elhelyezni olyan termékekre, amelyek mérete csökkent, de ára nőtt.