ACNEWS

A Dacia lett az új népautó: itt az elektromos változat

Ár-érték arányban jó választás a románok elektromos kisautója Fotó_ Dacia
Ár-érték arányban jó választás a románok elektromos kisautója Fotó_ Dacia
Volt idő, amikor mindenki fintorgott a románok autójára, most meg annyira népszerű, hogy nem győzik gyártani.
Hirdetés
Ad image

Három éve jelent meg Európában az első elektromos Dacia Spring, mint a kínai piacon kapható Renault City K-ZE átemblémázott változata. Az alacsony ára miatt hamar népszerűvé vált a 3,7 méteres miniautó, eddig 140 ezer darabot vásároltak belőle a kontinensen. Mára pedig teljesen megváltozott a külső és a belső dizájn – írta az Origo. A Dacia Spring kívül-belül jelentős átalakításon esett át, aminek célja az erős európai kereslet fenntartása.

Kívül-belül kívánatos kisautó

Az új megjelenésű az orr-rész, amely már az új Dusteréhez hasonló LED-es nappali menetfényeket és a hűtőrácsot kapott. De Y-alakúak lettek a hátsó lámpák is, amelyeket matt fekete műanyag panel köt össze. Változtak a kerékjárati ívek körüli burkolatok, valamint az első és hátsó lökhárítók is, ezek alsó részét nem festették le, hogy jobban bírják a városban keletkező horpadásokat és karcolásokat.  Belül a leköszönő autó ódivatú műszerfalát egy, az új Dusterhez igazodó, modernebb, masszívabb kialakítású, szögletesebb műszerfal váltotta fel. És megjelent a Renault Clio alul-felül lapított kormánykereke is, amely már magasságában állítható.

Az új elektromos Dacia már mindent tud, amit kell Fotó: Dácia

Tekerős helyett billentős lett a menetirány-választó, és minden változat kap egy jó felbontású, konfigurálható, 7 colos műszerfal-kijelzőt. Az Extreme csúcsfelszereltségű modellek már az új Duster 10 colos érintőképernyőjét kapják meg helyette, amelynek infotainment rendszere vezeték nélkül frissíthető, anélkül, hogy be kellene menni egy kereskedőhöz. 

19 másodperc alatt gyorsul 100-ra

Felhő-alapú a navigáció, és vezeték nélkül megy a telefontükrözés mindkét telefontípussal.  A korábbi 290 helyett 308 literes lett a csomagtartó, de a raktér a hátsó ülések lehajtásával 1004 literre nő. Sőt, már a kocsi orrában is kialakítottak egy másodlagos, 35 literes csomagtartót, ahol például a töltőkábeleket lehet tárolni.

A román kisautó utazási komfortja piacképes, a gyorsulás viszont nem Fotó: Dácia

Mechanikailag az új Spring nagyrészt ugyanaz, mint korábban. A 44 vagy 65 lóerős változatban kapható villanymotor az első kerekeket hajtja, a gyengébb változat 19,1, az erősebb 13,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességük 110, illetve 125 km/h. A kis, 26,8 kWh-s akkumulátor 230, illetve 220 km WLTP hatótávolságot biztosít. Ez a kis telep a fő oka annak, hogy a Spring nem csak olcsó, de könnyű is: üres tömege mindössze 984 kg, ami 6 kilóval több, mint a kifutó változaté.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés