ACNEWS

A fodrászlányból sikeres divattervező lett

Corata Mónika kalandos úton lett ruhatervező és üzletasszony, ő a sors kezének tulajdonítja, hogy sikerült megvalósítania gyerekkori álmát. Az AcNewsnak mesélt az életéről, ruhamárkája sikeréről.

 

 

Hirdetés
Ad image

Corata Mónika kalandos úton lett ruhatervező és üzletasszony, ő a sors kezének tulajdonítja, hogy sikerült megvalósítania gyerekkori álmát. Az AcNewsnak mesélt az életéről, ruhamárkája sikeréről.

 

 

-Egészen mást tanult, szinkronszínészeti és szinkronrendező-asszisztensi végzettséget szerzett, majd a Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskolán tanult. Később pedig fodrász képesítést is szerzett. Hogyan lett végül divattervező?

-Gyerekkorom óta sok minden érdekelt, és olyan szerencsés vagyok, hogy sok mindenben ki is próbálhattam magam, a szinkron színészettől az újságírásig. Ám leginkább a divat foglalkoztatott, ezért jelentkeztem a fodrász iskolába, és az egyik legjobb magyar mestertől, Szabó Imrétől tanultam. Sok évig dolgoztam ebben szakmában, amelyben a ruha és a frizura divat kéz a kézben jár. Mindig is tudtam, hogy ruhákkal is szeretnék foglalkozni, csak azt  nem tudtam, hogyan kezdjek neki. Hiszek a tudat alatti határtalan erejében és abban, hogy aminek meg kell történnie, az meg is fog. Így voltam ezzel a tervemmel is, és amikor eljött az ideje jött a lehetőség. A fodrászüzletemnek olyan adottságai voltak, hogy ketté lehetett osztani, így megvalósíthattam a régi álmomat, egy butikot. Elkezdtem ruhákat tervezni, hölgyeket öltöztetni. 

-Tanult divattervezést?Vagy csak autodidakta módon vágott bele?

 -Abszolút autodidakta módon kezdtem el, mondhatni, hogy mára örökös diák vagyok, mert a mai napig tanulok. Legyen szó anyag ismeretről, a szabásvonalakról, stílusokról, kifinomultságról, praktikákról. A butikom kínálatát eleinte egyedileg válogattam össze több nagykereskedésből, de  mindig úgy éreztem, hogy hiányzik valami, mégpedig az én megálmodott ruháim. Határozott elképzelésem volt, hogy miket szeretnék a kínálatban látni, de nem találtam meg a nagykereskedéseknél, így megalkottam a számomra hiányzó ruhadarabokat. A sikert látva egyre több fazonnal kezdetem el kísérletezni. Elsőre nem volt célom a ruhatervezés, inkább a készen levő, szép ruhák arzenálját szerettem volna szélesíteni, de annyi pozitív visszajelzést kaptam a saját kreációimra, hogy felbátorodtam, és amint jött az inspiráció tervezgettem. Természetesen örömömet leltem ebben az önkifejező munkában, és nem volt kérdés, hogy ezt szeretném csinálni, ez az
én utam. 2013-ban hoztam létre a saját márkámat a POMME VERDE -t.

-Ki támogatta a tervében?

-Hála Istennek nagyon sokan, elsősorban a családom, a férjem, a fiam, a barátnőim, és nem utolsósorban a vásárlóim, a vendégeim. Az üzlet felépítése rengeteg munkát és kitartást igényelt, végül meghozta a visszaigazolást, hogy érdemes ezzel foglalkozni. Ez olykor sok időt vesz igénybe, ami a család a rovására megy, de soha nem kaptam érte szemrehányást, és ez nagyon nagy segítség volt. A barátaimnak is sokat köszönhetek, akik az elejétől kezdve támogattak, volt, aki az induláskor anyagilag, de sokan a munkájukkal, a bennem levő hitükkel, vagy csak a jelenlétükkel segítettek, és teszik a mai napig. Nagyon szerencsés vagyok, mert olyan emberek vesznek körül, akik szívből örülnek a sikereimnek.

-Mi inspirálja?

– Nagyon sok minden által tudok inspirálódni legyen az egy jó könyv, zene. Akár egy frizura is elég, hogy beugorjon egy új fazon ötlete.

-Érdemes Magyarországon ruhatervezéssel foglalkozni?

-Ezt csak az én szemszögemből tudom megválaszolni a kérdést, nekem határozottan igen. Engem mindig feltölt a pozitív visszajelzés. Fontosnak tartom a minőséget, amit meghálálnak a vásárlóim azzal, hogy visszatérnek, mert nem csak jó fazonokat, hanem évekig hordható darabokat kapnak.

-A különböző izgalmas kiegészítőkkel „megbolondítva” a sportos ruha két perc alatt elegáns öltözékké alakul. Ez a fő koncepció?

-A ruháim nagy többsége így készül, nagyon jól variálhatók együtt. Különböző kiegészítőkkel pedig megváltoztathatjuk a stílusukat, sportosból akár elegánssá varázsolhatjuk szettünket. Mini inspirációs videókat is szoktam készíteni, hogy a vevőim lássák, hogyan lehet ezt a legkönnyebben kivitelezni. A fő koncepció az egyszerűen-nagyszerű.


 

– Hány darab kell ahhoz, hogy egy jól variálható kollekciót kapjunk?
 

-Vannak mini kollekcióim, amelyek egy motívum felhasználásával több féle fazonból állnak, ezeket nagyon jól lehet egymással variálni. De ha van két nadrágunk, két ruhánk, egy szoknyánk és 3-4 különböző felsőnk, egy blézer vagy kis dszeki, ezekből már
számos szettet lehet összepárosítani. Ebben is nagy szeretettel szoktam segíteni annak, akinek igénye van rá.

– Melyek a kedvenc felhasznált anyagok?

-Mivel inkább a sportos utcai darabok híve vagyok, ezért ennek megfelelően a pamut, viszkóz és futter anyagok az első számú kedvencek. Az idén számos új fazont kreáltam, amihez egy új vászon anyagot fedeztem fel, ez most a legnagyobb favoritom.

– A legelső divat show-ja 2018-ban került megrendezésre az Ndustrial Studios-ban. Azóta is tart divatbemutatókat?

-Nagy-nagy álmom ismét megrendezni, mert a 2018-as divat show nagyon jól sikerült és feltöltött.  Viszont amikor új bemutatót terveztünk sajnos jött a világjárvány, ami azóta is  nehézséget okoz bármilyen rendezvény lebonyolításánál. Újra és újra felmerül, hogy milyen formában és hol lenne a legjobb megrendezni egy ilyen eseményt, és jelenleg is dolgozunk a megvalósításon. Reményeim szerint idén egy őszi-téli kreációkat felvonultató mini fashion show-t létre tudunk hozni.

– Kikből állnak a törzsvásárlói?

-A törzsvásárlói köröm határozottan a 30 plusszos vagány, divatra érzékeny hölgyekből áll, akik nyitottak az ízlésvilágomra, és fontos számukra a minőség és a kiszolgálás is. Ismerem
a törzsvásárlók igényeit, mi az, amit szeretnek, mi az ami jól áll nekik. Úgy érzem,
hogy a kialakult kapcsolatunk kölcsönös bizalmon és tiszteleten is alapul. A nálam vásárló nők roppant igényesek és jófejek. A vásárlás pedig mindig több, mint egy sima üzlet: mindig meg van spékelve egy kis eszmecserével, női titkokkal.

– Online vagy az üzletben értékesítenek több darabot?

-Az üzletben sokkal nagyobb forgalmat bonyolítunk mint online. Szívesebben látogatnak el hozzánk személyesen és próbálják fel a ruhákat, de természetesen, akiknek nincs rá lehetőségük, azok az online felületeinket veszik igénybe.

– Közismert emberekkel vagy civil modellekkel szereti reklámozni a termékeket?

-Nagyon nagy megtiszeltetés számomra, hogy egyre több ismert hölgy jelenik meg az üzletemben és örömmel vásárol nálam. Amikor ő hordja az általam tervezett ruhákat és meg is osztja a social média felületein, az felemelő érzés számomra, és nyilván szuper reklám, amiért nagyon hálás vagyok. A reklámot nem annyira üzleti, inkább érzelmi alapon szeretem megközelíteni.

-Külföldre is értékesít?

-Külföldre szoktunk értékesíteni, általában a kint élő magyarok felfedeztek fel minket, azóta sokan a törzsvásárlóink lettek. Számos országba vitték már a ruháinkat, mint például Angliában, Romániában, Ausztriában,Németországban, Írországban, Svédországban, és még Auszráliában és az Egyesült Államokban is viselnek PommeVerdét.
A legnagyobb elismerés, amikor ezekben az országokban leszólítják a vásárlóimat, hogy hol vették a ruhájukat.

-Saját tervezésű ruháit viseli a hétköznapokban?

– Az üzlet 80%-a saját tervezésű ruhákból áll, de a fennmaradó részt egyedileg hetente összeválogatom különböző beszerzési helyekről. Így nagyon sok saját tervezésű ruhámat hordom, de a beszerzett áruból is sok landol a gardróbomban.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés