ACNEWS

A magyarok nagy része többet utazna belföldön a jövőben

A magyar lakosság nagy része a korábbiaknál több belföldi utat tervez a jövőben - egyebek között ez is kiderül a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös piackutatásából - tájékoztatta a baranyai megyeszékhely helyhatósága kedden az MTI-t.

Hirdetés
Ad image

A magyar lakosság nagy része a korábbiaknál több belföldi utat tervez a jövőben – egyebek között ez is kiderül a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös piackutatásából – tájékoztatta a baranyai megyeszékhely helyhatósága kedden az MTI-t.

    

A felmérésben Pécs mint márka értékelését és a város vonzerejének helyi és országos szintű megítélését vizsgálták.
A városmarketing stratégia támogatását és Pécs új arculati irányainak kialakítását is szolgáló kutatás reprezentatív módon, országosan mintegy ezer, Pécsen több mint hatszáz ember megkérdezésével készült.
Az országos mintán végzett felmérés eredményei szerint a magyar lakosság nagy része a jövőben a korábbiaknál több belföldi utat tervez, azokon a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódó úti célok szerepelnek.
A megkérdezettek körében – ebben a sorrendben – Debrecen, Szeged és Pécs a legismertebb magyar vidéki város, míg Eger, Debrecen, Veszprém és Pécs a leglátogatottabbak.
Az eredmények azt is mutatják, hogy a pécsi jelképek közül a Széchenyi tér és a Dzsámi, valamint a tv-torony és a Mecsek emelkedik ki. Az új jelképek, mint például a Kodály Központ vagy a Tudásközpont ma még nem számítanak ikonikus épületnek.
A pécsi márkák közül a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű jutott eszébe a legtöbb megkérdezettnek, a pécsi személyiségek közül pedig a Zsolnay családot és Victor Vasarelyt kötik leginkább a városhoz.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés