ACNEWS

A mennybe ment  a Ferrari pilótája Monzában

Fotó: Scuderia
Fotó: Scuderia
Miközben Lelclerc már a második futamgyőzelmét aratta a hazai közönség előtt, addig Max Verstappen a fasorban sem volt.
Hirdetés
Ad image

Charles Leclerc, a Ferrari pilótája Monzában  a mennybe ment, miután a 4. helyről rajtolt a Ferrari hazai versenyén, és egy kiállással megnyerte az Olasz Nagydíjat. Eközben a Red Bull a fasorban sem volt. Leclerc mögött Oscar Piastri és Lando Norris ért a célba, mögötte Piastri, Lewis Hamilton és Max Verstappen volt a sorrend. Leclerc idén másodszor tudott nyerni a Forma-1-ben, hiszen még tavasszal hazai versenyén, Monacóban is győzni tudott – azt követően azonban nehéz időszak következett a Ferrari számára. Most épp ezért nyilatkozik kicsit óvatosabban a továbbiakról.

„Pont olyan édes, mint a 2019-es győzelem” – idézte az f1vilag.hu a Ferrari versenyzője szavait. „Azt hittem, hogy az első mindig különlegesebb lesz, ha valaha is lesz egy második, de valójában ez nem így van. A második győzelem ugyanolyan különleges érzés. Ma nem számítottam rá, hogy így fog alakulni a verseny. Azt hittem, hogy kicsit nehezebben fogunk boldogulni a McLarenhez képest, de a Mercedeshez képest is, amely pénteken nagyon jó tempót mutatott. Azonban néhány kör után láttam és éreztem, hogy az autó jó állapotban van. Oscar talán egy kicsit gyorsabb volt. Lando tempóját nehéz volt megítélni, mivel mögöttünk volt. Aztán amikor megkaptuk az alávágást, azt gondoltam, hogy talán itt veszítjük el a győzelmet. És mivel utolsó autóként nem volt sok veszítenivalóm az egykiállásos taktikával, megpróbáltuk.”

Hihetetlen érzés Ferrarival versenyezni Monzában

Leclerc hozzátette, a győzelem kulcsa a stratégia mellett kétségkívül a jó gumikezelés volt – ami komoly kihívást jelentett a monzai hétvégén.

„Nagyon, nagyon jó munkát végeztünk az első bal gumi kezelésében, ami mindenki számára nagyon nehéz volt. Sok szemcsésedés volt az első gumival, de sikerült visszanyernünk a tapadást. Ez segített abban, hogy ma nyerjünk. Az, hogy ezen a hétvégén – ami nagyon fárasztó volt – a dobogón állhattam a tifosi előtt… Hihetetlen érzés Ferrarival versenyezni Monzában, de egyben nagyon kimerítő is. És itt nyerni rendkívül különleges.”

„A verseny előtt, ha megkérdeztek volna, az egykiállásos taktika volt az, amit mindenképpen szerettem volna alkalmazni. Tíz kör után úgy gondoltuk, hogy a Red Bull elkezdett küszködni az bal első gumival a kemény keveréken. Itt kezdtünk kételkedni az egykiállásos taktikában. Azt gondoltuk, hogy sokkal nehezebb lesz, mert azt hittük, hogy a kemény gumi nehezebben bírja majd a végéig. Azonban amint felraktam, még mindig úgy gondoltam, hogy ez egy lehetséges taktika.”

Nagyon boldog vagyok, hogy itt nyertem Olaszországban

„Különösen akkor, amikor Oscar két-három körrel később kiállt. Úgy éreztem, hogy több tapadásom van, mivel nem volt autó előttem, különösen az első gumikon, és ekkor kezdtem igazán hinni abban, hogy az egykiállásos taktika működhet.”
„Óvatosnak kell lennünk. Monaco után szerintem az idény négy legrosszabb versenyét teljesítettük, mert Monaco annyira specifikus volt az autónkhoz abban az időben. Monza is egy nagyon specifikus és különleges pálya. Sok az egyenes, kevés a kanyar. Erre a pályára is volt egy hátsó szárnyunk, ami segített ma nyerni. Volt egy másik fejlesztésünk is, ami szerintem közelebb hozott minket a McLarenhez, de nem hiszem, hogy ez elég ahhoz, hogy az év hátralévő részében mi legyünk az autó, amit meg kell verni a többi pályán. Szerintem még mindig sok munka vár ránk, de nagyon boldog vagyok, hogy itt nyertem Olaszországban.”

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!