A világ két sporszergyártó óriása hosszú évtizedek óta ádáz harcot vív az elsőségért. A Nike és az Adidas szinte fej-fej mellett halad, ám az utóbbi évek legkellendőbb lábbelii inkább három csíkkal, s nem pipával vannak ellátva.
A Nike visszavenné a trónt
Az Adidas Samba az elmúlt évek legtöbb eladott cipőjét tudhatja magának, ám úgy látszik, az oregoni cégóriás megtalálta a válaszát az Adidas, először 1949-ben piacra dobott slágercipőjére. Az 1979-ben debütált Nike Killshot (gyilkos lövés) ismét új formált öltött és a cél velük nem kisebb, mint megtörni az Adidas egyeduralmát, amely bár túl van a zenitjén, de még mindig a háromcsíkosok vezetnek.
A Trendalytics nevű piaci elemzőcég statisztikái szerint az Adidas-őrület 2024 márciusában érte el a csúcspontját, azóta viszont a Google-keresések a Samba iránt folyamatosan csökkennek. Ennek következtében a Trendalytics 70 százalékos valószínűséget lát arra, hogy a trend a következő három hónapban tovább hanyatlik.
A Zendaya-hatás
Eközben a Nike-modellek népszerűsége emelkedik, különösen a Killshot nevet viselő gumitalpú teniszcipő. A Trendalytics szerint a fogyasztói érdeklődés akkor kezdett élénkülni iránta, amikor a Samba elérte a csúcspontját. A Google-keresések mindkét cipőre 2024 márciusában körülbelül 230 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ám míg a Samba iránti érdeklődés csökkent, a Nike Killshot tovább gyarapította rajongói táborát. A trendhez nagy valószínűséggel a Golden Globe- és Emmy-díjas színésznő, Zendaya is hozzájárult a Challengers című filmjével, amelyben az ikonikus darabot viselte.
A modern kor legnagyobb számadója, a TikTok is a Nike térhódítását igazolja: A Killshot-tal kapcsolatos heti posztok száma 475 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőttihez képest, míg a megtekintések majdnem 2000 százalékkal emelkedtek.