ACNEWS

Apáca hiány miatt bukhat a világhírű belga sör

Szigorú szabályozás miatt került veszélybe a trappista sörfőzde.

Hirdetés
Ad image

Szigorú szabályozás miatt került veszélybe a trappista sörfőzde.

Egy több száz éve főzött, rendkívül népszerű belga sör léte került veszélybe a szigorú szabályozás következtében.

Ahhoz, hogy egy sör megkapja a trappista jelzőt, szigorú szabályoknak kell megfelelnie. Az „autentikus trappista termék” címkét a nemzetközi trappista szövetség (ita) csak olyan sörfőzdéknek adja, amelyek söreiket az apátságon belül szerzetesek vagy apácák felügyelete alatt készítik. További feltétel, hogy a keletkező nyereséget teljes egészében a vallási közösségre, a rendre vagy jótékonysági célokra fordítsák – írja az Origo a vince.hu cikke nyomán.

A belgiumi Achel sörfőzde például már 2021-től nem tekinthető trappista státuszúnak. Hiába maradt a recept változatlan, ott már nem dolgoznak se apácák, se szerzetesek.

Benedikt testvér, az 1836 óta szintén sörfőzésben érdekelt Westmalle apátja szerint a legtöbb szerzetesi közösség helyzete bizonytalan.

„A mai társadalom kevés olyan mintát kínál, aminek a végén az emberek a szerzetesi vagy apáca hivatást választják. A vallás veszített a jelentőségéből, miközben a szerzetesi életforma sokkal többről szól” – idézi a portál.

A Westmalle, miközben a „személyzeti” utánpótlás elégtelensége miatt a létéért küzd, továbbra is a világ legjobb sörfőzdéi közé tartozik. Csakúgy, mint a még hivatalosan trappista sörfőzde Chimay, az Orval, a Roquefort és a Westvleteren .

A szerzeteseknek azonban komoly konkurenciája akadt, ugyanis a Tesla a napokban jelentkezett be, hogy piacra dobja a GigaBier névre keresztelt pilseni típusú sörét, amely egyéb összetevők mellett úgynevezett űrkomlót tartalmaz. A Berlinben főzött sör csak limitált mennyiségben kerül forgalomba, és egy háromdobozos készlet nagyjából 33 ezer forintba fog kerülni. Bár a termék csak Európán lesz elérhető, a magyarországi italpolcokra nem kerül fel.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés