ACNEWS

Bénázik a rendőrség, félszáz turista szalad több 10 millió forint után  

Se pénz, se nyaralás, se igazság Fotó: Pixabay
Se pénz, se nyaralás, se igazság Fotó: Pixabay
Több 10 millió forintot keresnek másfél éve az ügyfelek a becsődölt utazási irodán, a rendőrség egy gyanúsítottat sem hallgatott ki.
Hirdetés
Ad image

Hiába tett feljelentést másfél éve félszáz ember a rendőrségen, hogy visszakapja a pénzét, a nyomozók egyetlen gyanúsítottat sem hallgattak ki. Érthetetlen a bénázásuk oka, hiszen az ügyfelek több tíz millió forintot keresnek az egzotikus utakat kínáló Lagun Travel utazási irodán. Ami 2022. augusztus 25-én jelentett csődöt az azóta megszűnt honlapján – írta a Blikk.

„Az ügyfeleim esetében utazási szerződésenként 600 ezer és közel 5 millió forint körüli összegekről van szó, természetesen ez változó, aszerint, hogy milyen csomagot választottak és milyen hosszú útra fizettek be. Az átlagos kár 1,5-2,5 millió forint között mozog – mondta el a lapnak dr. Gaál Márton ügyvéd, aki több károsultat képvisel. Ami különösen vérlázító, hogy „az elmúlt másfél év alatt nagyjából 80-100 alkalommal” hívta a rendőrséget, hogy érdeklődjön, de nem reagált senki. 

Pedig a képlet egyszerűbb nem is lehetne

„Tudomásom szerint nem jutottak el odáig, hogy gyanúsítottakat hallgassanak ki az ügyben. Még úgy sem, hogy megadtam nekik az iroda tulajdonosainak a nevét, és ha jól emlékszem, a volt könyvelőt is megjelöltem” – folytatta az ügyvéd. A BRFK a lapnak elismerte, csalás gyanúja miatt folytat nyomozást, de még egyetlen gyanúsítottat sem hallgatott ki. Csak a 45 károsultat. Pedig a képlet egyszerűbb nem is lehetne, legalábbis abból ez derül ki, amit az ügyvéd elárult.

„Az utazási iroda hiba nélkül, jó értékelésekkel, visszajelzésekkel működött. Egy idő után azonban nem tudta biztosítani a vagyoni fedezetet, emiatt több felszólítást is kapott, de ennek nem volt képes eleget tenni. Emiatt eltiltották az utazásszervezési tevékenységtől. Ezt követően a tulajdonosok bejegyeztették a céget a Seychelles-szigetekre, és az ottani nevükre kötötték a szerződéseket. Azt gondolom, láthatták, hogy valamiért már nem megy nekik úgy a szekér, ezért még begyűjtöttek annyi pénzt, amennyit tudtak és eltűntek – magyarázta dr. Gaál Márton. 

Volt, aki 2,5 milliót bukott

„Ez lett volna a harmadik utunk velük, másfél éven belül, mi is a Maldív-szigetekre utaztunk volna. A csőd előtt két nappal még fogadták a lányom 200 ezer forintos előlegét, mi pedig 2,4 millió forintot fizettünk ki. Azt gondolom, hogy a tulajdonosok láthatták előre, hogy baj lesz, az alkalmazottaknak egyik percről a másikra mondtak fel. A pénzt a Takarékszövetkezeten keresztül kellett befizetni, de a megadott számlaszám nem is az utazási irodáé volt” – panaszkodott  az egyik károsult.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés