A bolti dolgozók igencsak érzik a megnövekedett terhelést az elmúlt időkben. A hetente változó akciók miatt az eddiginél még nagyobb odafigyelést igényel a polcokon kihelyezett árcímkék és a kasszánál érvényesített árak folyamatos ellenőrzése. De a megfelelő készlet biztosítása is fejtörést okoz. Aztán ha ez nem lenne elég, még ott vannak az automatizált kasszák is, amik ahelyett, hogy megkönnyítenék mindenki dolgát, folyamatos fennakadást okoznak.
„…az automatizált fizetési rendszerek napi működése során állandóak a fennakadások. Kisebb tételű vásárlás esetén, ha például nincs alkohol vagy akciózott termék a kosárban, még gyors is lehet a folyamat, ám egy nagyobb, családi bevásárlás során a vevő tízből nyolc esetben nem tudja önállóan lebonyolítani az önkiszolgáló fizetési folyamatot” – mondta a napi.hu-nak Bubenkó Csaba a modern munkavállalói érdekképviselet elnöke.
A bolti alkalmazott így kénytelen ide-oda ugrálni, mert folyamatosan segítségül kell hívni, miközben ezer más dolga is van. Nem beszélve a vásárlóról, aki csak áll, vár, és bosszankodik…