Köztudottan határozott ember Lázár János, az építésért és közlekedésért felelős miniszter. Pár napja a sajtón keresztül üzent a vasúttársaság teszetosza vezetőinek. „Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket. Garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást” – fakadt ki az 1-es vasúti fővonal felújítása kapcsán a miniszter. Aki most villámgyorsan megvált a gazdasági vezérigazgató-helyettestől.
„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk” – – nyilatkozta Csepreghy Nándor az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese – hvg.hu – nak. Hozzátette: van, aki nyugdíjba mehet már, és nem marasztalják. Lesz, akit lefokoznak, felmentenek. És van, aki helyett másnak adnak lehetőséget.
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár Facebook-bejegyzésében kritizálta a vasúti fejlesztések elhalasztását. Csepreghy Nándor őt is helyére tette.
„Ha az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos, azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására, vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére” – reagált Vitézy szavaira Csepreghy. Szerint Vitézy idején a pálya- és a járműállomány sem volt jobb állapotban, mint most, és ezek a milliárdok nagyon hiányoznak a karbantartási büdzséből.