A már életében legendássá vált filmszínész, Bud Spencer fia, Giuseppe Pedersoli gyermekkori emlékei nyomán kezdett vállalkozásba – írja a corriere.it. A 64 éves üzletember piacra dobta édesapja kedvenc ételét, a hagymás babot és milliókat keres rajta.
Az ötlet édesapja filmjeit nézve született meg a fejében. A látványos bunyók, izgalmas lövöldözések közötti szünetekben rendszeresen feltűnt a filmvásznon a jókora serpenyő, benne a gőzölgő babos fogással. Az elmaradhatatlan fakanállal tálalt hagymás bab ismertsége tehát adott volt, reklám sem kellett. Már csak a megfelelő receptet kellett megtalálni.
Pedersoli így emlékezett vissza: „Apámnak és Terence Hillnek a filmekben általában egy serpenyőnyi babot kellett megennie. Néha azonban ugyanazt a jelenetet tízszer-tizenötször is leforgatták. Apám ezért úgy döntött, hogy ő fogja elkészíteni a hagymás babot, mégpedig úgy, ahogy ő szereti. Mindig is szívesen főzött, így ez nem volt számára kihívás. Így született meg az eredeti recept.” A konzervesdobozokban található Spencer-féle babos étel teljesen autentikus. Ugyanezt a fogást kanalazták a sok csihi-puhi filmben is. Elkészítéséhez piemonti borlotti babot, paradicsomlét, hagymát, füstölt szalonnát és fűszereket használnak.
A „Bud Power” nevű cég által árusított babos étel azonban egyáltalán nem olcsó. Egy 400 grammos konzerv ára 3,40 euró. Ennek ellenére a rajongók körében hatalmas sikert aratott a laktató és egyszersmind ikonikus étel.
A Bud Power nevet viselő cég először 2022-ben jelentkezett a piacon és azóta számtalan különféle élelmiszert dobott piacra. Édes és sós rágcsálnivalók után mutatták be a filmtörténeti klasszikusnak (is) számító hagymás babot. Mára ez a termék a legkeresettebb mind közül, a Bud Power forgalmának hetven százalékát ebből szerzi. A céglapító bizakodik, 2025-re már 10 millió eurós forgalomra számít. Egyre bővítik a palettát is, küszöbön áll egy Bud Spencer nevét viselő sör és egy pizza bemutatása is.