ACNEWS

dr. Váczi László: Nem én kerestem a színházat, hanem a színház talált meg engem

Negyven éves kora után teljesen új életet kezdett, jogászból mára az ország egyik elismert színházi szakembere lett. Döntését egy argentin írónőnek, Pelsőczy Rékának és Lukáts Andornak köszönheti.

Hirdetés
Ad image

Negyven éves kora után teljesen új életet kezdett, jogászból mára az ország egyik elismert színházi szakembere lett. Döntését egy argentin írónőnek, Pelsőczy Rékának és Lukáts Andornak köszönheti.

– Miért mentél jogi pályára?

– Kiskunhalason születtem ahol egy 1664-ben alapított gimnáziumban végeztem. Igazából ebből a kisvárosból nézve elég szűkös lehetőségek voltak, humán érdeklődésűként a jogi tanulmányok tűntek a leg egyértelműbbnek. 

– Hosszú évekig jogászként tevényekedtél, aztán egyszer csak hátat fordítottál a pályának. Miért döntöttél a színház mellett?

– Nem én kerestem a színházat, hanem a színház talált meg engem, egészen pontosan nyolc évvel ezelőtt. Negyven éves koromban egy nagy váltásra volt szükségem. A színházi pályámat Pelsőczy Rékának köszönhetem, aki alig pár hónapnyi ismeretség után felvette nekem, hogy miért nem foglalkozom színház-menedzsmenttel? Nem eresztett ez a kérdés, ezért utánajártam a képzésnek és beültem az iskolapadba.

– Miért döntöttél egy ekkora, száznyolcvan fokos fordulat mellett? Nem volt benned félsz a karrierváltás miatt?

– Kerestem önmagam és a  negyven egy olyan kerek alkalom volt, hogy hozzak egy merész döntést és azzal foglalkozhassam, amivel mindig is akartam. Ehhez inspirációt adott egy nyaralás, ami a húszas éveim közepén volt. Egy  – egyébként Márai rajongó – argentin  írónővel ismerkedtem meg ott egy üdülőhelyen, aki szintén negyven után lett sikeres és elismert.

– Számos neves színházban fordultál meg az elmúlt évek során, hol indult a pályád?

 Lukáts Andornak köszönhetem, aki a Sanyi és Aranka színházhoz hívott egy projektre, majd többre asszisztensként. Három és fél évig dolgoztunk együtt, később már produkciós vezető lettem. Volt egy kooprodukciós együttműködése a Budaörsi Latinovits Színházzal. Jóba lettünk az akkori művészeti vezetővel, későbbi igazgatóval és ő hívott el igazgató-helyettesnek. Két nagyon izgalmas évet töltöttem ott.

– A pandémia alatt azon bejött az életedbe a Bethlen Téri Színház, ahol tavaly óta ügyvezető igazgató lettél. Merész váltás egy merész időszakban, nem?

– Félsz nincs, újítószellem annál inkább volt és van. A pandémia egy teljes megújulást hozott, így jött a képbe a Bethlen Téri Színház. Nyitottak voltak egy teljes tulajdonosi és szervezeti átalakulásra, ahova egy pályázati menedzser kolléganőmmel egy időben vettek fel. Elkezdtük a teljes átszervezését a teátrumnak.

– Mi a jövőképetek a színházban?

– Egy közép-európai összművészeti központtá szerveződünk jelenleg is, ennek a szellemében dolgozunk a kollégáimmal.  

– Hatvan évesen készülsz valami nagy váltásra?

– Hatvan évesen még nem. Azt gondolom, hogy megtaláltam a helyemet itt, abszolút kielégíti az életemet. Hetven éves koromba egy trópusi szigeten szeretnék majd visszatekinteni arra, mekkora sikereket értünk el a Bethlen Téri Színházban. 

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés