A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tervei szerint ezek a járatok sűrűn közlekednének, csökkentve az autóforgalmat és kiszámíthatóbbá téve az utazást.
A projekt egyik legnagyobb kérdése a finanszírozás, amelynek kapcsán felmerült, hogy a szükséges forrásokat részben a menetjegyek és bérletek árának emeléséből teremtenék elő. Ez a lépés sokak számára többletköltséget jelentene, miközben a budapesti közösségi közlekedés fenntartása már most is komoly kihívások elé állítja a városvezetést.
A BKV működési költségei az elmúlt években jelentősen megnőttek, és a 2023-as üzleti terv alapján a társaság pénzügyi egyensúlya továbbra is bizonytalan. Az év végére várhatóan 35 milliárd forintos veszteséggel kell számolniuk, így a jegyárbevételek növelése mellett további támogatásokra is szükség lehet a működés fenntartásához.
A metróbuszok bevezetése tehát nemcsak közlekedési, hanem gazdasági szempontból is jelentős változást hozhat. Bár a fejlesztés célja a közlekedés gyorsítása és hatékonyabbá tétele, az áremelések hatása a lakosságra és a város költségvetésére még kérdéses.
A tervezet, ami tartalmazza az árak emelkedését, az Index birtokába jutott. Eszerint a jegyek ennyibe fognak kerülni:
- Vonaljegy 500 Ft
- Fedélzeti vonaljegy 750 F
- 10-es gyűjtőjegy 4500 Ft
- 30 perces jegy 600 Ft
- 90 perces jegy 850 Ft
- Budapest 24 órás jegy 2750 Ft
- Budapest 72 órás jegy 5750 Ft
- Nosztalgia-vonaljegy 700 Ft
- Nosztalgia-napijegy 2800 Ft
- Teljes árú révszemélyjegy 240 Ft
- Tanuló-révszemélyjegy 160 Ft
- Nyugdíjas-révszemélyjegy 160 Ft
- Rév-személygépkocsijegy 600 Ft
- Rév-tehergépkocsijegy 1500 Ft
- Rév-kerékpárjegy 240 Ft
- Rév-motorkerékpárjegy 410 Ft