A csarnokban a probléma megoldására nincs, a lesöprésére van ember.
Bosszús olvasó telefonált szerda délben a szerkesztőségünkbe, aki a karácsonyi bevásárlás miatt pechjére a budapesti Lehel csarnokba tévedt. Miután végzett, a parkolóból elindult a sorompó felé, azonban a kocsisor nem mozdult.
„Fél órát álltam a sorban arra várva, hogy történjen valami. Közben sehol nem láttam egy biztonsági őrt, szakembert, aki segítette volna a kijutást – panaszolta felháborodva V. Mária. – Úgy éreztem, a Lehel csarnoknak csak addig vagyunk fontosak, amíg a pénzt ott hagyjuk. Akár ki is nyithatták volna a sorompót, amíg a feltorlódott kocsisor kijut az utcára, de semmit nem tettek, hogy megszüntessék a káoszt, ami a P2 szinten uralkodott.”
Mária felhívta a Lehel csarnok központi számát, hogy megtudja, miért kell ennyit várakozni. Az ügyintézőnek fogalma sem volt arról, micsoda kaotikus állapotok uralkodnak a P2-es szinten.
Azért az tényleg morbid, hogy fél óra alatt az autós Budapestről eljut Székesfehérvárra, Gyöngyösre, Lajosmizsére, Tatabányára, de ez az idő kevés ahhoz, hogy a Lehel csarnok vásárlói pár 10 métert gurulva a sorompón át kijussanak az utcára.
Az AcNews hiába hívta az Üzemeltetési Osztályt, senki nem vette fel a telefont. Kerestük a központi számon a titkárságot, ahol Szabó Tamáshoz, a XIII. kerületi Közszolgáltató ZRt. központi ügyfélszolgálatának vezetőjéhez irányítottak minket.
Szabó Tamás azonnal értetlenkedni kezdett, csak azt ismételgette, hogy ilyenkor sok ember keresi fel a csarnokot. Majd kérte, küldjük el írásban a kérdéseinket. Azokra viszont nem válaszolt, amikor emiatt ismét fölhívtuk, immár emelt hangon a korábban tett kifogását ismételgette.
Még csak arra sem vette a fáradtságot, hogy rajtunk keresztül bocsánatot kérjen az elégedetlen, bosszús vásárlóktól, akik kényszerűségből a parkolóban várakoztak.
Nos, ismét teszünk egy próbát, remélve, hogy Szabó úr felnő megérti: a Lehel Csarnok képviseletében nem a felmerülő panaszok lesöprése, elbagatellizálása a kötelessége, hanem udvarias és részletesen tájékoztatás. Ha ezúttal sem megy, akkor megfogadjuk a XIII. kerületi Közszolgáltató ZRt. központi ügyfélszolgálat vezetőjének gúnyos tanácsát, és kérdéseinket elküldjük a vezérigazgatójának.
Az alábbi kérdésekre várjuk Szabó úrtól a választ:
1. Mi okozta, hogy így bedugult parkoló?
2. Miért nem volt a helyszínen olyan munkatárs, aki a vásárlókat segítette volna a kijutást a parkolóból? (Például intézkedik a sorompó felnyitásáról a kifelé igyekvők számára, stb.)
3. Van-e a terve a Lehel csarnoknak a hasonló tumultuózus jelenetek, helyzetek megelőzésére illetve felszámolására?
4. Mit javasol a Lehel csarnok üzemeltetője a vásárlóknak (máshol vásároljanak, ne autóval menjenek, stb)?