ACNEWS

2024. September 10.   |   Hunor, Nikolett napja

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ad image

Eljárás indult a Szentkirályi és Coca-Cola PET palackjai miatt

Fotó: pixabay
Fotó: pixabay
Több vállalkozással szemben is eljárást indított a GVH, miután az üdítős palackokon valótlan dolgokat állítottak, megtévesztve ezzel a fogyasztókat.
Hirdetés
Ad image

A Gazdasági Verseny Hivatal (GVH) több céggel szemben is kénytelen volt eljárást indítani. Az ok, hogy ezek a vállalkozások az ásványvizes és üdítős palackok címkéjén és az egyéb kereskedelmi kommunikációjukban is valótlant állított. Az MTI beszámolójában hangsúlyozza, hogy az eljárás elindítása nem egyenlő azzal, hogy jogsértés történt.

A GVH azonban gyanítja, hogy a Fonte Viva Kft. 2022. március 9-től a Fonte Natura ásványvizek címkéin és kereskedelmi kommunikációjában megfogalmazott állításaival is megtévesztette a fogyasztókat. A cég állítása szerint ugyanis 100 százalékosan újrahasznosított anyagból készültek a palackok. Hasonló probléma merült fel a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italokkal kapcsolatban is. A cég a „Szállj be a körforgásba” körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, „100%-ban újrahasznosítható”, „Palackból palackot, 50% rePET”, és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően szintén megtévesztette a fogyasztókat – közölte a versenyhivatal.

Vizsgálja a GVH a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a The Coca Cola Company vállalkozásokat is, mert gyanúja szerint 2020. december 10-től a Naturaqua márkanév alatt forgalmazott ásványvizek és üdítőitalok címkéin és kereskedelmi kommunikációjuk során a „Hasznosíts újra 100%-ban újrahasznosítható PET palack vagyok”, „100%-ban újrahasznosítható”, valamint az ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal, illetve a kereskedelmi kommunikáció képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.

A vállalkozások valószínűsíthetően megtévesztő állításaikban közös, hogy azok a termékek lényeges jellemzőire, a környezetre gyakorolt hatásaira vonatkoznak. A kifogásolt reklámállítások feltehetően megalapozatlanok, a palackok környezeti előnyeinek igazolására a cégek valószínűleg nem rendelkeznek megfelelő bizonyítékkal. A zöldre mosás (greenwashing) a vállalkozások olyan marketing stratégiája, amely az adott vállalkozást környezetbarátnak tünteti fel. Miközben a tényleges működésükben nem mutathatók ki érdemi lépések a célok elérése érdekében. (MTI)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés