ACNEWS

Elmaradnak a Forma-1-es futamok a necces pályák miatt

Az FIA mindenható ura kimondta a tutit Fotó: formula.hu
Az FIA mindenható ura kimondta a tutit Fotó: formula.hu
Elege lett a száguldó cirkusz vezetőinek abból, hogy néhány futam helyszínén nem megoldott a pályaelhagyás kérdése.
Hirdetés
Ad image

A hétvégi Katar Nagydíj edzésein, a sprintfutamon és a főfutamon is botrányos volt, hogy a felügyelők nem győzték számolni a négykerekes pályaelhagyásokat. Ugyanis a pályát úgy építették, hogy a gyorskanyarokba akár 290 kilométeres sebességgel érkező autókból egyáltalán nem látszik a pálya széle.

Röhejbe fulladt az eredményhirdetés

Emiatt röhejbe fulladt, amikor az időmérő edzés után kiderült, Ugyanis pályaelhagyás miatt mégsem Lando Norris rajtol a második rajthelyről, hanem George Russell. De Oscar Piastri is az interjú közben tudta meg, hogy ugyanezért bukta a harmadik rajthelyet. A vasárnapi versenyen is számtalan büntetést kiosztottak a sorozatos pályaelhagyások miatt.

És akkor még meg sem említettük az Osztrák Nagydíj futamát is, ami hasonló okokból tragikomédiába fordult. Ugyanis a sok büntetés miatt a verseny után csak órákkal később hirdették ki a végleges eredményt – írta a formula.hu.

Na, ebből lett elege az FIA elnökének, Mohammed ben Sulayemnek, aki kijelentette: ha nem oldják meg a helyszínek a pályahatárokkal kapcsolatos gondokat, repülhetnek a naptárból. Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanakkor jelezte: ez nem elegendő megoldás, s a Motorsport.com kérdésére azt is elhintette, hogy amely helyszínek nem orvosolják az időről időre felmerülő pályahatáros problémáikat, azok repülhetnek az F1-es versenynaptárból.

Ha nem teszik meg, nem lesz verseny

„Abszolút igaza van, Ausztriában ugyanez volt a probléma, ott 1200 kihágás történt. És gratulálnom kell a felügyelőknek, mert kiszúrták őket. De ez a megoldás? Nem – válaszolta a motorsport.com kérdésére az elnök. – A megoldás az, hogy javítsanak magán a pályán. Tudom, hogy néhányan ellenállnak, de hogy kimondjam az igazságot: ha nem teszik meg, nem lesz ott verseny. Ez ilyen egyszerű. Nem engedhetjük ezt meg magunknak.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője arról is beszélt, hogy milyen megoldásokon gondolkodnak a helyzet orvoslására: „Az egyik megoldás, hogy csúszóssá tesszük, ahol leszaladhatnak. Senki sem állíthatja meg a pilótákat saját magukon kívül. Gondolkozhatunk a kerékvetők magasságán. De nem sérülnek-e meg tőle az autók?”

„Vagy esetleg lehetséges lenne sóderágyat rakni oda, de azzal óvatosnak kell lennünk. Milyen mély legyen a kavicságy? Mert azt nem akarjuk, hogy bárki ott ragadjon. És milyen nagy legyen a sóderágy? Mert azt sem akarjuk, hogy megsérüljenek az autók. Meg kell találni az egyensúlyt.” Ben Sulayem sürgősen intézkedni fog, mert már a következő szezonban alkalmazni akarják a megoldást.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!