Csütörtökön az OTP mellett az Erste ügyfelei is azzal szembesültek, hogy bizonyos vásárlások összegét kétszer vonták le a számlájukról.
Az OTP Bank tájékoztatása szerint a hiba nem náluk, hanem egy külső szolgáltatónál történt. A probléma forrása az Országos Fizetési Szolgáltató (OFSZ) hibás adatbázisa volt – írja az Infostart.
Az OFSZ közleményében elismerte a hibát, és részletezte, hogy 2025. augusztus 6-án szállítójuknál technikai probléma lépett fel, ami több partnerbank ügyfelénél duplázott kártyás terheléseket okozott. A hibát azonnal kijavították, és jelezték: az érintett kártyabirtokosoknak nincs teendőjük, mivel a saját bankjuk automatikusan visszautalja a tévesen levont összegeket.
A közlemény végén az OFSZ elnézést kért minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól. Arról, hogy pontosan mi idézte elő a technikai hibát és hány ügyfél érintett, egyelőre nem közöltek részleteket.