ACNEWS

Európa szerte kitiltotta a Pepsit egy áruházlánc

Fotó? illusztráció / pixabay
Fotó? illusztráció / pixabay
A Carrefour áruházlánc leállítja a Pepsi termékek értékesítését, amiért megemelte az árait. Nem hajlandó árulni őket az üzleteiben.
Hirdetés
Ad image

A francia Carrefour szupermarketlánc több európai országban sem árulja tovább az amerikai Pepsi cég termékeit, például a Pepsi és 7up italokat, valamint a Lay’s chipseket, mert túl drágának tartja azokat. Az áruházlánc közölte, hogy mától nem tölti fel a Pepsi termékek készletét ezekben az országokban. Hozzátették, hogy az üzletekben hirdetményeket helyeznek ki, amelyekben közlik, hogy „elfogadhatatlan áremelkedés” miatt nem árulják tovább a termékeket.

A vállalat szóvivője szerint az intézkedés Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot és Belgiumot érinti. A Carrefour ebben a négy országban több mint 9000 üzletet üzemeltet, ami a globális üzletszámának mintegy kétharmadát teszi ki – jelentette a Reuters.

A Carrefour döntése a Reuters és a Financial Times szerint a kiskereskedők és a nagy élelmiszergyártók között a magas árak miatt folyó viták legújabb fejezete. „A PepsiCo-val folytatott tárgyalások, udvariasan szólva, nehézkesen alakultak. Idén a globális trendeknek megfelelően csökkenteni akarjuk az árakat, de a PepsiCo ehelyett áremelést követel” – mondta a Financial Timesnak a Carrefour áruházlánc egyik forrása.

A Pepsi termékek árusításának beszüntetéséről szóló értesítések már megjelentek néhány párizsi Carrefour szupermarketben, és a vásárlók többnyire kedvezően reagáltak az intézkedésekre – jelentette a Reuters.

„Egyáltalán nem vagyok meglepve” – mondta egy vásárló. „Szerintem sok termék a polcokon marad, mert már így is túl drágák, és olyan dolgok, amelyeket nem kell megvennünk” – tette hozzá.

A PepsiCo közölte, hogy már több hónapja tárgyalásokat folytat a Carrefourral, és folytatja a megbeszéléseket, hogy biztosítsa termékei elérhetőségét. Októberben az amerikai cég közölte, hogy idén „szerény” áremeléseket tervez, mivel a termékei iránti kereslet az áremelések ellenére is erős maradt.

A Reuters szerint a Carrefour azon kiskereskedők közé tartozik, amelyek a legaktívabban gyakorolnak nyomást a nagy élelmiszer- és fogyasztási cikkgyártókra az árak miatt. Tavaly például figyelmeztetéseket kezdett elhelyezni olyan termékekre, amelyek mérete csökkent, de ára nőtt.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés