„A 11A ülés egy economy osztályú ülés a vészkijárati sorban, amely extra lábhelyet biztosít. A közelsége a fedélzeti konyhához zavaró lehet. A lehajtható asztal a kartámlában található, ami fix, így az ülés szélességét kissé csökkenti. Felszállás és leszállás közben ezen a helyen nincs padlón lévő tárolóhely – olvasható a seatguru.com oldalon található ülésleírásban.
Túlélte, de semmire nem emlékszik
A 38 éves Vishwashkumar Ramesh a Dreamliner 11. sorában ült – sok lábtérrel. Előtte már csak a business osztály utasai voltak, és közvetlenül balra tőle volt a vészkijárat. Vajon éppen ez a hely mentette meg az életét? Nem tudni. Ugyanis: Ramesh semmire sem emlékszik!
Később a helyi médiának így nyilatkozott:
„Amikor felálltam, mindenhol holttestek voltak körülöttem. Meg voltam rémülve. Felálltam és elkezdtem futni. Mindenütt a repülőgép darabjai hevertek. Valaki elkapott, bevitt egy mentőbe, és kórházba vittek.”
A túlélő testvére, Nayan Kumar Ramesh a BBC-nek mondta: „Azt mondta: ‘Fogalmam sincs, hogyan jutottam ki a repülőből.”
Mítosz vagy valóság? – Létezik biztonságos ülés a repülőn?
Egy repülőgép-balesetet túlélni természetesen rendkívül ritka, de mégis időről időre megtörténik. Ezt mondja Andreas Spaeth, neves légiközlekedési újságíró is a BILD-nek: „Ez nem is olyan elképesztően ritka. Erre több példa is van”.
2020-ban Pakisztánban például egy 99 utast és személyzetet szállító repülőgép balesetét ketten élték túl.
„A légiközlekedés történetének egyik legnagyobb balesetében Japánban, 1985-ben összesen 520 ember halt meg. Négy utas túlélte. Ők mind a gép farkában ültek”
– mondja Spaeth, aki elárulta, hogy hol van a repülőgép legbiztonságosabb tere.
„Talán a farokrész a legbiztonságosabb, de ez egyáltalán nem bizonyítható. Mindig az adott balesettől függ. Hogyan ér földet a repülő? Hogyan zajlik le a baleset? Szétesik a gép már a levegőben? Vagy orral zuhan teljesen függőlegesen a földre?”