A Ryanair 206 millió utasának 80%-a már a digitális beszállókártyát alkalmazza, amikor repül. Ennek okán az ír légitársaság arra szánta el magát, hogy a maradék 20%-ot – akik túlnyomó része minden bizonnyal nyugdíjas – is átvezeti az online beléptetésre.
„A rendelkezés teljesen összeegyeztethető a jogszabályokkal, de az ördög most is a részletekben rejlik” – fejtette ki Varga G. Gábor az InfoRádióban. Az Egek ura blog alapítója szerint az, hogy diszkriminatív vagy nem diszkriminatív-e a szabály, alapvetően azon múlik, hogy mi történik az utasokkal, akik nem tudják digitális eszközön bemutassanak egy beszállókártyát.
„A részletekbe beleolvasva látszik, hogy a légitársaság szinte az összes felmerülő esetre gondolt. Az intézkedés hatályba lépésével egyidejűleg megszüntetnek minden olyan díjat, ami a repülőtéri becsekkoláshoz és a beszállókártya nyomtatásához kapcsolódik” – mondta a szakértő.
Olyan is van, hogy lemerült a mobil, ellopták a telefont, nem képes valaki kezelni egy ilyen eszközt. Az ilyen lehetőségekre is gondoltak. Ilyenkor a repülőtéren egy kis igazolást állítanak ki az utasnak. Ezzel aztán fel tudják engedni a gépre, vagy pedig valamelyik reptéri check-in ügynöktől megkap egy valódi beszállókártyát.
A repülőterek 99 százalékán ez az igazolás lesz a gépre felengedés feltétele. De néhány repülőtér van Európában, ahol nem tud hatályba lépni a rendelkezés, ami azokat az utasokat érinti hátrányosan, akik digitálisan teljesen írástudatlanok, és nincs is olyan hozzátartozójuk, akit meg tudnak kérni, hogy segítsenek.
Nem a mobiltelefonos alkalmazás a lényeg, hanem egyet kér a légitársaság. A járat indulása előtt két nappal online, akár a számítógépen csekkoljon be. Ha ez a becsekkolási folyamat megtörtént, akkor az utas nyugodtan kimehet a repülőtérre. Függetlenül attól, hogy a beszálláshoz megszokott QR-kód kinyomtatva vagy mobilkészüléken nála van-e” – tette hozzá Varga G. Gábor az Inforádióban.
A légitársaság hivatalosan a papírmentességre és az ezzel járó költségmegtakarításra, valamint a zöld szempontokra hivatkozik az intézkedés kapcsán.
„Természetesen, mivel egy ultradiszkont légitársaságról beszélünk, így nagymértékben tudják csökkenteni a működési költségeiket, mert kevesebb check-in pultot és pultost kell alkalmazni.” – mondta Varga G. Gábor.











