Az NMHH kommunikációs igazgatósága azt közölte: a printhetilapok vesztették el legnagyobb mértékben az olvasóikat. Ezen a területen ugyanis a fogyasztás 25,2 százalékos visszaesését regisztrálták. A havonta vagy időszakosan megjelenő periodikák keresettségében 23,5 százalékos, míg a napilapoknál 5,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
A tájékoztatás szerint a legkeresettebb nyomtatott napilapok között élen jár a Blikk, amelyet 2022-ben 48 192 példányban nyomtattak. A Kisalföld pedig 31 090 példányban jelent meg. A nyomtatott napilapok olvasottsága vonatkozásában a listát toronymagasan a Blikk, a Bors és a Nemzeti Sport vezeti. Mindhárom lapot legalább 200 ezer fő veszi kézbe naponta.
A kutatás szerint míg egy átlagos hetilapot 2021-ben még közel 52 700 példányban jelentettek meg, addig 2022-ben már csak 39 400 példányban nyomtattak. A Nők Lapja vonatkozásában ezúttal nem közöltek auditált adatokat. A Kiskegyed (121 663 példány) és a Színes RTV (111 031 példány) 2022-ben is meghaladta a százezres példányszámot.
Közölték, a hetilapok közül a Szuperinfó bizonyult a legolvasottabbnak, megjelenésenként 1,35 millióan vették a kezükbe 2022-ben. A havonta vagy ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin volt a legnépszerűbb.
A print- és online felülettel is rendelkező napilapok közül a Blikk oldalának a legmagasabb a látogatottsága. 961 ezer embert ért el napi szinten 2022-ben. A bors.hu (Bors) látogatottsága is nőtt (294 ezerről 461 ezer főre egy év alatt). A harmadik leglátogatottabb weboldal, a nemzetisport.hu (Nemzeti Sport) átlagos napi felhasználóinak száma valamelyest csökkent (247 ezerről 211 ezer főre).
A 2021-es forgalmi adatokhoz képest az átlagos heti felhasználószám közel százezerrel nőtt a Nők Lapja, kétszázezerrel a Mandiner és a Ripost, illetve háromszázezerrel a Story weboldala esetében 2022-ben. A Ripost.hu (Ripost7) és a Hvg.hu (HVG) kiemelkedik a vizsgált oldalak közül. Az előbbit 1,73, utóbbit pedig több mint 1,37 millió ember kereste fel hetente. Bár a két listavezető internetes lap helyet cserélt 2021-hez viszonyítva – írták.
A kutatásban azok a nyomtatott sajtótermékek szerepelnek, amelyek vagy a MATESZ vagy a Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) vagy az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME) adatbázisában megtalálhatók – áll a közleményben.