ACNEWS

Badár Sándor már nem ül itthon vonatra

Badár Sándor szerint nem sötét a MÁV helyzete Fotó: RTL
Badár Sándor szerint nem sötét a MÁV helyzete Fotó: RTL
Nagy bajban van a vasúti társaság: lassan nem lesz, aki vezesse a vonatot, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket.
Hirdetés
Ad image

A legenda szerint Kádár János Magyarország egykori első embere még a 80-as évek elején magához rendelte a MÁV vezetőjét. Számonkérte a fővasutast hogy miért késnek a vonatok? Ő erre azt feleltre, hogy csak a vonatok 1 százaléka késik. „Akkor én vagyok a hibás, miért ülök mindig arra az 1 százalékra” – fakadt ki Kádár.

A helyzet azóta javult, de a jótól még nagyon messze van Fotó: Pixabay

Badár Sándor humorista elárulta: idejét sem tudja, mikor utazott utoljára vonattal, mert mindenhová kocsival megy. Pedig szívesen utazna újra vonaton, hiszen tisztább, kényelmesebb és gyorsabb, mint annak idején, amikor maga is vasutas volt. Amúgy pedig egyetlen napot se bánt meg, amit a MÁV-nál eltöltött a 13 évből bakterként vagy menetirányítóként dolgozott. Mint az AcNews-nak elmondta, sorompókezelőként kezdte, majd az összes létrafokot végigjárva a szentesi kisállomáson menetirányítóként fejezte be a vasutas karrierjét.

Pár év múlva nem lesz szakember

„Ma már ezek a kis állomások kiürültek, szolgálattevő sincs. Amennyire belelátok, sok olyan vonal van, ahová nem kell dolgozó. Központi forgalomirányítás van automata váltókkal… Kiszáll a kalauz és elengedi a vonatot, ami az én időmben elképzelhetetlen volt” – magyarázta Badár Sándor.

„Hogy kihalnak a mozdonyvezetők, a kalauzok meg a váltókezelők? Ugyan, ettől én nem félek. A nyolc általános iskolai végzettségű dolgozók helyett emelt fizetésért főiskolásokat, technikusokat kell alkalmazni. Ennyi…” – tette hozzá Badár Sándor. Szerinte sose volt sötét a MÁV jövője. Most sem az.

A humorista szavainak ellentmondanak Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnökének mondatai. Aki szerint 2025-2027-re nyugdíjba megy az a generáció, amely a MÁV munkavállalóinak derékhadát adja. Akkor hirtelen több ezer embert kell majd pótolni.

Túlórával tartható a menetrend

„A hiányon nem segítenek az egymás után indított mozdonyvezető tanfolyami képzések sem, hiszen hónapok telnek el, amíg a jelentkező munkába állhat” – magyarázta a Népszavának Meleg János. Az elnök szerint a szakemberhiány okozta késéseket akár járatkimaradások is követhetik. Ugyanis a munkaerőhiány egyre nagyobb méreteket ölt MÁV-csoportnál.

A legnagyobb hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében van. Ezekben a munkakörökben olyan kevés az ember, hogy csak folyamatos túlórával tartható a menetrend. Ha a munkavállaló úgy érzi, hogy ez már veszélyezteti az egészségét, vagy egyszerűen csak túl fáradt a további extra munkához, akkor semmi sem kényszerítheti rá.

„Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor szerinte nem lesz, aki vonatot vezessen, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket” – szögezte le a lapnak a szakszervezeti elnök.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés