ACNEWS

Feldman Zsolt: Elfogadhatatlan a promóciós programokkal kapcsolatos brüsszeli álláspont

Teljességgel elfogadhatatlan, és veszélyes precedenst teremtene a jövőre nézve, ha az Európai Bizottság betiltaná a magyar gasztronómiai örökség részét képező olyan mezőgazdasági termékek, mint a borok és vörös húsok fogyasztásának népszerűsítését - közölte Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Hirdetés
Ad image

Teljességgel elfogadhatatlan, és veszélyes precedenst teremtene a jövőre nézve, ha az Európai Bizottság betiltaná a magyar gasztronómiai örökség részét képező olyan mezőgazdasági termékek, mint a borok és vörös húsok fogyasztásának népszerűsítését – közölte Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Az AM vasárnap az MTI-hez eljuttatott közleményében az államtitkár kifejtette: a bizottság honlapján elérhető dokumentum szerint Brüsszel elvárja, hogy a benyújtott promóciós pályázatok hozzájáruljanak az éghajlati és környezeti követelményekhez, különös tekintettel a termelés és a fogyasztás fenntarthatóságára, így bizonyos ágazatok – mint a hús és a bor – eleshetnek a promóciós támogatástól. Ez pedig ellentétes az uniós promóciós politika fő célkitűzésével, vagyis azzal, hogy az EU valamennyi mezőgazdasági termékének versenyképességét biztosítsa – emelték ki.

Azt írták: nem vitatják, hogy a mezőgazdaságnak is hozzá kell járulnia a klímaváltozás elleni küzdelemhez, és azzal is egyetértenek, hogy a felelőtlen alkoholfogyasztás egészségügyi következményeire fel kell hívni a figyelmet. Ezzel együtt úgy vélik: „az Európai Bizottság ezzel a javaslattal túllőtt a célon, és rendkívül veszélyes precedenst teremthet”.

Azzal, hogy kizárnak bizonyos termékeket a promóciós programból, azt kockáztatják, hogy a fogyasztók az EU-n kívüli országokból behozott, „silányabb” minőségű termékeket fogják választani – idézte a közlemény Feldman Zsolt szavait.

Lengyelország vezetésével Magyarország és több más tagállam a Mezőgazdasági és Halászati Tanács február 21-i ülésének napirendjére kérte a kérdést annak érdekében, hogy jobb belátásra bírja az Európai Bizottságot – emelték ki.

Az EU promóciós programja évi 186 millió eurós keretösszegben nyújt támogatást az európai agrárcégeknek mezőgazdasági termékeik belső piacon, valamint harmadik országokban történő népszerűsítésére. A program nagyban hozzájárul az EU-ban előállított élelmiszeripari termékek elterjedéséhez és ezáltal az exportlehetőségek bővüléséhez – olvasható az agrártárca közleményében. (MTI)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!