ACNEWS

2024. July 02.   |   Ottó napja

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ad image

Gyilkos hőségben állt a Ryanair pesti járata, pénzért adták a vizet

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
Botrány tört ki Cipruson, a Ryanair Budapestre tartó járatának fedélzetén, két és fél órán át állt az utasokkal teli repülőgép a tűző napon.
Hirdetés
Ad image

A gyilkos hőségben csak pénzért adott vizet az órákig várakozó  magyar utasoknak a Ryanair személyzete,. Emiatt botrányos jelenetek játszódtak a Ciprusról Budapestre tartó fapados repülőn. Az ott történtekről egy utas tett közzé bejegyzést a közösségi médiában, a Ciprus csoportban.

Gyerekek és idősek is voltak a fedélzeten

Mint írta, 2024. 06. 26-i (ezen a héten szerdán) a Ryanair Páfosz–Budapest járatának menetrend szerint 16:25-kor kellett volna elstartolnia. Csakhogy az utasok beszállását követően a gép zárt ajtókkal még 2 óra 35 percet állt a nyílt aszfalton. Végül csak 19 órakor szállt fel. Ahogy az várható volt, az utasok közül sokan kiakadtak – adta hírül a vg.hu.

„Csakhogy a Ryanair tudta még tetézni a baj. Ugyanis úgy gondolta, hogy védőital és minden egyéb nélkül a fedélzet alkalmas váróteremnek. „Számukra ez a legolcsóbb megoldás. És egyáltalán nem vették figyelembe, hogy gyerekek és idősek is voltak a fedélzeten” – fakadt ki a poszt jegyzője. Szerinte ez a fajta többórás „fogva tartás” jogszerűtlen, és minimum reptéri várótermet kellett volna biztosítani az utasoknak. Az utasoknak ezt az igényét egyébként másfél óra után a fedélzeti jegyzőkönyvbe is rögzítették. Sőt, a kapitány figyelmét is felhívták arra, hogy két órán túl az utasokat a fedélzeten tartani jogszerűtlen. Ezt a kapitány el is ismerte.

Pert indítottak az utasok a Ryanair ellen

Miután végre landolt Budapesten a Ryanair járata, többen a késésre való tekintettel panaszt tettek. Kiderült, mivel 1500 kilométernél hosszabb útról van szó, csak a 3 órát meghaladó késés esetén fizetne a légitársaság. Így aztán várhatóan az összes panaszt elutasítják majd. Az esetet leíró utas azonban fogyasztói bejelentést is tett, sőt sérelemdíjért pert indított a Ryanair ellen. Viszont a bejegyzés alatt sokan kiálltak légitársaság mellett.

„Sziasztok en is a gépen ültem a két kamasz gyerekemmel – szólt hozzá Brigitta. – Már délelőtt jött egy uzenet a Ryanairrol hogy a hazauton viharos időjárás várható. A reptéren kb 20 perccel később kezdődött a gépre felszállás is. Itt még nem gondoltunk semmire mert az előttünk lévő gépek mind felszálltak. Mikor mindenki elhelyezkedett akkor jött a kapitánytól az infó hogy nem szállhatunk fel. Nem tudta meddig. A személyzet viszonylag normális volt. Nálunk víz volt de kaja sajnos nem. Szerencsére a wc-t lehetett használni! A személyzet később pénzért ugyan de adott ki vizet, de ezzel nem sokan éltek. Közben folyamatosan néztük a neten az infókat a reptérről. Ott ugyanez volt csak pepitaban. Millióan szorultak be a Liszt Ferenc repülőtéren egy talpalatnyi hely nem volt. Majd mire pl a Korfu i gépre felszálltak ők is ültek 3 órát a gépben!!!! Nem Ryanair volt. Ők 5 órát késtek..mi „csak” 3 -at.”

„Sovány vigasz, de a Wizz féle 28 és 19 órás késésekhez, transzfer nélküli tortúrához képest még is leányálom a Ryan” – írta kommentben Barbara.

„Nos, ez nemcsak erre az útvonalra és nemcsak a ryánra igaz! Nyár van, csúcsszezon, dugó van a légtérben, viharok vannak…stb. Legyen étel-ital mindenkinél! A mi gépünk 6 órát késett hazafele Máltáról, ott szerencsére nyitva volt egész éjjel a duty, és büfé is, tehát be lehetett vásárolni” – tette hozzá Piroska.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés