Február 1-től változik a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés rendje, amely érinti a lakcímkártya kiállítását és az adatmódosításokat – tette közzé az erről szóló tájékoztatást a napokban több települési önkormányzat.
Az új szabályozás értelmében megszűnik a jegyzők hatásköre a lakcímbejelentési ügyekben. Ennek megfelelően 2025. február 1-jétől már kizárólag a járási hivatalok intézhetik ezeket az eljárásokat – írja a Portfolio.
Szombattól a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításának díja 3 700 forintra emelkedik. Abban az esetben, ha valaki postai úton kéri a kézbesítést, további 2 ezer forintba kerül majd.
Fontos tudni, hogy bármelyik járási hivatalban van lehetőség lakcímbejelentést tenni, de az érintett lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatalban lehet módosítani az adatokat (pl. névváltozás esetén).
A személyazonosító igazolvány kiadásával kapcsolatos teendőket továbbra is a járási hivatalok, a kijelölt kormányhivatalok és a nyilvántartást kezelő szerv intézi.