Valószínűleg mindenki, aki rendszeresen fogyasztja már konstatálta, hogy a kávé ára az elmúlt egy év során jelentősen emelkedett. Ennek oka, hogy a két legfőbb termőhelyén, Brazíliában és Vietnámban is zord időjárással kellett megküzdeniük. Így lehet, hogy az arabica határidős jegyzéke az idén mintegy 50 százalékkal ugrott meg, míg az instant kávéhoz használt robusta határidős árai nagyjából 65 százalékkal. A Nescafé-ért és a Nespresso-ért felelős Nestlének a bevétele bőven elmaradt a várakozásoktól. A vezérigazgató leváltása után most a cél a nyereség megóvása és a költségek csökkentése. Éppen ezért a cég most kétségbeesett lépésre szánta el magát.
„A Nestlé áremelésekkel és kisebb csomagolással veszi fel a harcot a kávébabárak emelkedésével. Amellett a Nescafé és Nespresso gyártója az oldódó és kapszulás kávék felé is terjeszkedik” – jelentette be David Rennie, a svájci cég kávémárkákért felelős vezetője. Egyszóval kevesebb kávét fogunk tudni venni több pénzért. „Távolról se vagyunk immunisak a kávé árára” – idézte Rennie-t a Bloomberg. A vezérigazgató kiemelte, hogy a Nestlé 2022 óta mindössze kétszer emelt árat. Mindössze az a cég szerencséje, hogy instant kávéval is kereskednek, aminek az ára kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávék drasztikus drágulásától.
Azt remélik, hogy több fogyasztót tudnak majd bevonzani azzal, hogy különböző kiszereléseket lehet majd levenni az áruházak polcairól. Ilyen újdonság lesz például az egyadagos keverékek és az utántöltők is. Mindezek mellett egy új technológiát is bevetnek majd, aminek a lényege, hogy a kávébabból több kávét lehessen kinyerni. Mindezt a minőség romlása nélkül.