ACNEWS

Így élje túl a hosszú repülőutakat

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
Egy tapasztalt légiutaskísérő elárulta, mit s hogyan érdemes csinálni egy-egy hosszú repülőút előtt és alatt.
Hirdetés
Ad image

Bármilyen légi utazás stresszes lehet, de egy hosszú távú repülőút különösen ijesztő. Az alvást vagy az evést, vagy mindkettőt előnyben kell részesíteni? Kell-e a folyosón tornázni? Elfogadható-e egyáltalán a cipőt levenni?

Kris Major brit légiutas-kísérő 24 éves tapasztalattal rendelkezik. Dolgozott már rövid távú utakon és töltött 14 órát is a levegőben.

Mivel sokan készülnek hosszú távú utakra az ünnepek alatt, Major elmondta a tippjeit és trükkjeit a többórás repülés túlélésére.

Az éjszakai repülőút előtt vagy alatt kell enni?

Ha éjszakai járatra készül, és szeretné maximalizálni az alvást a fedélzeten, Major azt javasolja, hogy a beszállás előtt egyen.

Az utaskísérő elismeri, hogy a hosszú biztonsági sorok és a forgalmas repülőtéri terminálok miatt nem mindig kivitelezhető a repülés előtti étkezés. De akér megelégedhetünk egy szomorú kinézetű szendviccsel is, miközben a kapuhoz rohanunk.

Ha üzleti vagy első osztályon repül, kísértésbe eshet, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a fedélzeten kínált ételekből és italokból – elvégre nehéz visszautasítani az ingyen pezsgőt. De reálisan nézve az étel- és italkiszolgálás a kabinban jó két órát is igénybe vehet, így értékes pihenőidőt veszíthet.

Vigyen magával kispárnát?

A légitársaságok általában biztosítanak párnát a hosszú távú utakra, de jó ötlet lehet saját szemmaszkot, utazópárnát és/vagy takarót vinni, attól függően, hogy milyen preferenciá vannak.

A szemmaszkok nagyszerűek, ha akkor próbál aludni, amikor a kabinban égnek a fények, míg a saját utazópárnát jobban kedvelheti, mint a légitársasági verziót.

Ráadásul, bár ritkán fordul elő, de mindig fennáll az esélye annak, hogy a párnák nem állnak rendelkezésre – ami egy 14 órás repülőúton nagy problémát jelenthet.

Mi van, ha nem tud aludni?

Sokaknak nehézséget okoz az alvás a repülőgépen, akár az ismeretlen zajok, akár az olcsóbb ülések esetén a korlátozott lábtér és az ülőhelyzet miatt.

Major szerint nincs értelme erőltetni az alvást, különösen akkor, ha a test órája azt hiszi, hogy napközben van, és egyszerűen nem fáradt. De fontos szem előtt tartani, hogy mit következik azután, ha a gép leszáll. Ha például vezetni fog, vagy egyenesen egy megbeszélésre megy, akkor próbáljon meg minél többet pihenni.

Hogyan frissüljön fel?

Sokan tapasztalták már, hogy a repülés közbeni alvás után felébredve a repülőgép mosdójában megijedtek a saját kimerült tükörképüktől.

„A fogmosás az, ami mindig mindenkit a legjobban felfrissít” – mondja az utaskísérő.

Kell mozogni egy hosszú távú repülőúton?

Az órákon át tartó, egyenes helyzetben való ülés kényelmetlen, de nem mindig könnyű felállni, hogy kinyújtózzon. Lehet, hogy a biztonsági öv jelzése be van kapcsolva, vagy nem akarja zavarni a többi utast. Major hangsúlyozza, hogy már a lábujj mozgatása is sokat számít.

„Mozogjon az ülésben, mozgassa a lábát, tegye azt, ami magától értetődő – tekeregjen, mozogjon, mozgassa a vért, ha erre van szüksége. Akinek keringési problémái vannak, beszéljen az orvosával” – mondja.

via

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés