ACNEWS

Így húzza le a Ryanair foglalás közben az utasait

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Cseles kis hibával vágja át utasait a Ryanair. Addig-addig nem működik az oldal, míg fel nem megy a jegy ára. Így cselezd ki!
Hirdetés
Ad image

A legtöbben embernek nem ismeretlen a fapados légitársaságok, mint a Ryanair vagy a Wizzair jegyértékesítési rendszere. A legtöbben már átrágták magukat a végtelennek tűnő lépéseken, amik valamiért elengedhetetlenek egy repjegy megvételéhez, miközben csak reménykedtek abban, hogy nem vettek meg semmi extra szolgáltatást. Az se meglepő senki számára, hogy a cégeknek megvannak a maguk kis cseles megoldásai, amikkel több pénzt tudnak leakasztani az utasokról. Ilyen az, hogy ha többször keresünk rá egy jegyre, akkor annak felszökik az ára, vagy hogy vannak napok, amikor alapvetően többe kerül egy jegy.

Egy jegyfoglalás kálváriája

A fenti kis trükkök, amiket a végtelenségig lehetne sorolni olvasónknak, Beának sem ismeretlenek. A lány, aki felkereste lapunkat már évek óta szervez utazásokat barátaival, azonban ilyen szintű pofátlanságra, amit a Ryanair művelt még nem volt ‘szerencséje’. „Szombat reggel kezdtük el lefixálni az időpontot és a helyszínt a három barátommal. Reggel 10 órakor még 17 ezer forintról indult a repülőjegy ára fejenként, amit kinéztünk. Mire mindenki válaszolt az üzenetre délután 2 lett, ekkor már 27 ezer forintba került ugyanaz az út.” – kezdett bele a történetbe Bea. „Nem szerettem volna ekkora plusz költséggel a többiek engedélye nélkül foglalni, hiszen mind egyetemisták vagyunk, így eltelt újabb 2-3 óra, mire mindenki leokézta. Végül este hétkor tudtam nekiállni laptopról a jegyvásárlásnak. Ekkor kezdődött a közel egyórás kálváriám.” – mondta.

„A Ryanair oldala jelezte, hogy az általam (másodszorra) kinézett áron már csak 5 darab hely van. Ez persze tökéletes lett volna, hiszen négyen akartunk utazni. Az első akadályt ekkor kellett megugrani. Ugyanis bármit csináltam azt mutatta, hogy 1 fő részére keresek jegyet. A felületen pedig nem látszott, hogy növeltem az utasok számát vagy sem. Szerencsére ezen nagy nehezen sikerült túljutnom és betettem a kosaramba a négy jegyet. Végigmentem szépen sorban a lépéseken, megadtam az utasok nevét, jeleztem, hogy nem szeretnénk egymás mellett ülni és bőröndöt sem akarunk feladni. Jó nekünk a hátizsák. Nagy nehezen elértem az utolsó lépésig, ahol meg kellett adni a kártyaadataimat és a számlázási címemet. Ekkor kezdődtek a bajok. Ki kellett ugyanis választani a megfelelő országot, amit nem hagyott a rendszer.” – folytatta a történetét az egyetemista lány.

Videó: olvasónk küldte

Bea videóra is vette a történéseket, amiből látszik, nem lehetett megtalálni Magyarországot. Illetve lényegében egyiket se, miután a felsorolt pár európai ország bármelyikére kattintva máshova lukadt ki az ember. Olyannyira, hogy még azzal se lehetett számolni, hogy ABC sorrendben van az elrontott lista.

Így cselezd ki a rendszert

„Úgy 20 percen keresztül próbáltam megtalálni Magyarországot sikertelenül. Ezután nyitottam egy új felületet, mert nem mertem frissíteni az oldalt. Szerencsére ekkor még az eredeti ár volt, így elkezdtem elölről a procedúrát abban a reményben, hogy a frissítés megoldja a gondot. Tévedtem. Ugyanazzal a problémával szembesültem a legvégén. Egy ideig kattintgattam, majd felkerestem az online ügyfélszolgálatot. Pontosabban fel akartam volna keresni, de csak egy chatbot volt ügyeletben, az élő emberrel már nem tudtam beszélni, mert bezártak. Ekkor már dühből kattintgattam az országokat, és mit ad Isten véletlenül kidobta Magyarországot. Gyorsan le is okéztam a foglalást, azonban az oldal közölte, hogy nem sikerült és kezdjek mindent elölről. Az árak pedig hirtelen 10 ezer forinttal felugrottak.” – panaszkodott Bea, aki végül megkerülte az egész rendszert.

„Elképesztően ideges voltam már ezen a ponton, főleg az áremelés miatt. Ami alapvetően nagy, de ha azt nézzük, hogy reggel honnan indultunk kevesebb mint 12 óra leforgása alatt több mint 100 %-kal nőtt a jegyek ára. Elővettem a telefonom és egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmentem egy jegykereső oldalra, ahol láss csodát még nem ment fel teljesen a jegyek ára. Az átvezetett a Ryanair honlapjára, ahol a telefonom böngészőjén keresztül mindent el tudtam végezni.” – tért a történet végére Bea.

Az egyetemista csapat kálváriája pedig csak alátámasztja azt, hogy a légitársaságok előszeretettel mókolnak a jegyárakkal. Olyannyira, hogy még az se biztos, ami a kosarába került az embernek. A történet tanulsága az, hogy ilyen esetekben érdemes gyorsan más oldalakon is körülnézni. Azonban vigyázzunk a viszonteladókkal, mert sokszor bár első ránézésre olcsóbbak a jegyek sokkal több a rejtett költség.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés