Maruzsa: Szemléletváltást hozott az állam szerepvállalása a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásában

Pataki József 2019.11.05. Itthon

Maruzsa: Szemléletváltást hozott az állam szerepvállalása a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásában

Az önkormányzati iskolák állami fenntartásba vétele szemléletváltást hozott a sajátos nevelési igényű (sni) gyerekek oktatásában - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára kedden az Európai Ügynökség a Sajátos Nevelési Igényű Tanulókért és az Inkluzív Oktatásért közgyűlésén Budapesten.

cba bejegyzeseknél(200x300)

Maruzsa Zoltán elmondta: 2013 előtt az önkormányzatok feladata volt az sni gyerekek oktatása, de számos önkormányzat önerőből, szakmai tudás, tapasztalt híján nem tudta megoldani ezt a feladatot.

Az állami fenntartás és a tankerületi feladatellátás rendszerében e gyerekek ellátására olyan utazó gyógypedagógiai szolgálatot hoztak létre, amely azokba az iskolákba is "elviszi" a különböző fejlesztési formákat, ahol nincs gyógypedagógus.

Ez komoly szemléletmódbeli áttörés, egyben esélyegyenlőségi kérdés is, hiszen nemcsak szigetszerű, hanem a teljes országot lefedő, minden sajátos nevelési igényű gyermek számára elérhető oktatást tudnak biztosítani - tette hozzá az államtitkár. (MTI)

További cikkek

cba bejegyzeseknél(200x300)
hbs(400x300)
b3 bejegyzeseknél(200x300)