Bizony ilyenkor már javában rendelgetik az emberek a karácsonyi ajándékokat szeretteiknek. Még épp időben, hogy megérkezzen az ünnepekre… gondolják.
Úgy tűnik azonban, hogy aki mostanában rendelte meg az ajándékokat, már nem igazán számíthat arra, hogy idejében megkapja.
Rendszeresek a késések, sok csomag elkallódik, vagy egyszerűen nem érkezik meg időben a címzetthez. A legújabb figyelmeztetéseket a hazai online áruházak tették, értesítve a vásárlókat, hogy a sürgős csomagok esetén kerüljék bizonyos futárcégek szolgáltatásait.
„Nekem többször keverték már el a rendelésem. Legutóbb például 15 napig parkolt a depóban egy temu-s csomagom. De volt, hogy a h&m-es csomagom egyáltalán nem érkezett meg: bevitték a depóba, majd visszavitték az üzletnek anélkül, hogy valaha eljutott volna hozzám. Panaszt tettem, de semmit sem ért” – idéz a Bors egy vásárlót.
Még akkor sincs biztonságban a rendelés, ha esetleg megékezik a futárszolgálathoz.
„Egyszer kinyitották a csomagomat, és kivették belőle azt, ami nekik szimpatikus volt, egy Quest 2 VR szemüveget. Mikor panaszt tettem, tehetetlenek voltak. Egy héttel később aztán megérkezett a futár a szemüveggel, de már csomagolás nélkül!” – tette hozzá egy másik megrendelő.
Egyik olvasónk ma is tanúja volt a problémának. Reggel, amikor a postán várt, egy nőt látott fennhangon beszélni, mert hetek óta nem tudja lekövetni online a csomagját, holott már kifizette. Mondani sem kell: nem tudtak rajta segíteni, de még tanácsot sem kapott, hogyan járhatna utána az ügynek.
A futárcégek intézkedésekkel próbálnak enyhíteni a helyzeten – például extra műszakokkal, hosszabb munkaidővel és a hatékonyabb ügyfélszolgálatokkal –, de a futárok szerint, a karácsonyi dömping miatt megroppan majd a szállítási rendszer. A Nemzetgazdasági Minisztérium arra utasította a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy fokozottan vizsgálják át a futárcégeket. Ez az utasítás arra ösztönözheti a futárcégeket, hogy jobban kezeljék a kialakult helyzetet és hogy biztosítsák a vásárlók jogait.