ACNEWS

Két idegen járt Prigozsin gépén a végzetes nap reggelén

Embraer ERJ-135BJ Legacy 600
Embraer ERJ-135BJ Legacy 600
Néhány nappal Jevgenyij Prigozsin lezuhanása után újabb részletek láttak napvilágot a halál-repülőgépről.
Hirdetés
Ad image

A Wagner-főnök el akarta adni. A potenciális vásárlók nem sokkal a baleset előtt felmentek a fedélzetre. Vchk-Ogpu orosz Telegramm csatorna arról számolt be, hogy a zsoldosvezér el akarta adni a repülőt – közel 5 millió eurónak megfelelő büszke áron. És minő véletlen: az orosz repülőgépipar két magas rangú főnöke érdeklődést mutatott: Alexandra Julina és Szergej Klokotov, a Rusjet Airlines vezérigazgatója és műszaki igazgatója. Állítólag mindketten szerda reggel tekintették meg a repülőgépet kívül-belül.

Annak érdekében, hogy a közvélemény ne legyen tisztában a légiközlekedési főnökök érdeklődésével, a Prigozsin gép utasainak nyilvánították őket.

Csakhogy Julina és Klokotov állítólag 10:30 körül elhagyta a repülőteret. Kicsit később pedig Prigozsin és a Wagner vezetői csapatának további hat tagja szállt fel a gépre.

Egy forrás szerint 2023 nyarának elején Jevgenyij Prigozsin takarékoskodásra utasította a repülőgépeit kezelő MNT AERO céget. Emiatt Seremetyevóban az utolsó hónapban a szabad ég alatt maradt a zsoldosok gépe, és még a futómű fék és a (ismeretlen eredetű) turbóhűtő cseréjére szolgáló utolsó javítást is felhőszakadás alatt végezték el. A pótalkatrészek beszerelését három ember végezte: a légitársaság főmérnöke, Artur Micsenkov, valamint két mérnök, Alekszej Ancsukov és Szergej Kitris.

Bár a brazil Embraer gyártó a szankciók miatt 2019 óta nem szervizelte a Legacy 600-as repülőgépet , mégis biztonságosnak ítélték. A modell több mint 20 éves története során még soha nem zuhant le. Prigozsin 2020-ban vette meg a 16,5 éves gépet.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés