Az Európai Bizottság magas pénzbírságot szabott ki a Delivery Hero és a Glovo szállítási szolgáltatásokra. Az ok a két vállalat közötti versenyellenes megállapodások, például az árak, a piacfelosztás és a személyzet tekintetében.
A hatóságok már régóta nyomoztak a szállítási szolgáltatások után. Most a Delivery Hero-nak körülbelül 223 millió eurót, a Glovo-nak pedig közel 106 millió eurót kell fizetnie. A cégek többek között e-mailben és WhatsAppon keresztül cseréltek információkat az árakról és az üzleti stratégiákról. Ezenkívül megállapodtak abban, hogy nem csábítják el egymás alkalmazottait, és felosztják a helyi piacokat – írja a Heute.
A nyomozás 2023 novemberében kezdődött, amikor bejelentés nélkül házkutatást tartottak a Delivery Hero berlini irodáiban és a Glovo barcelonai székhelyén. Bár a Delivery Hero 2018 júliusától többségi részesedéssel rendelkezett a Glovo-ban, és 2022-ben teljes egészében átvette a vállalatot, a Bizottság szerint a vádak az átvétel előtti időszakra vonatkoznak.
Mindkét vállalat elfogadta a büntetést és elismerte a kartelleljárást. A Delivery Hero már tavaly bejelentette, hogy három számjegyű milliókban kifejezett büntetésre számít, és erre 186 millió eurót különített el. Mindkét szolgáltató Európa legnagyobb ételszállító cégei közé tartozik. Magyarországon a Delivery Hero Foodora néven működik.
Mint emlékezetes: A Foodorát idén február közepén a magyar Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírságolta meg félrevezető hirdetése, valamint az annak kapcsán ellene folytatott vizsgálat akadályozása miatt, összesen 55,2 millió forintra. Akkor azt állapították meg, hogy a cég egy 2023 őszi reklámkampányában félrevezetően ígért kuponokat és ingyenes kiszállítást, majd a decemberi GVH-vizsgálat idején megváltoztatták a hirdetés szövegét, amivel hátráltatták a vizsgálat lefolytatását.
Márciusban pedig ötvenmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Foodorára Budapest Főváros Kormányhivatala.