ACNEWS

Kis odafigyeléssel elkerülhetők az ünneprontó kellemetlenségek

Ha ajándékot veszünk, a szokottnál is gondosabban érdemes megőrizni a számlát, nyugtát. A karácsonyi vásárokban célszerű feljegyezni a kereskedő adatait, hogy szükség esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot. Az üzletek által önként vállalt visszavásárlás lehetőségét hasznos lehet akár a blokkra felíratni - javasolta szerdai közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Hirdetés
Ad image

Ha ajándékot veszünk, a szokottnál is gondosabban érdemes megőrizni a számlát, nyugtát. A karácsonyi vásárokban célszerű feljegyezni a kereskedő adatait, hogy szükség esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot. Az üzletek által önként vállalt visszavásárlás lehetőségét hasznos lehet akár a blokkra felíratni – javasolta szerdai közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

   

Ha a karácsonyra kapott ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetünk. A bolt köteles a terméket javíttatni, vagy ha nem javítható, ugyanolyan termékre kicserélni. Ha egyik sem megy, vissza kell fizetnie a vételárat. Az ingyenes vitarendezési fórumként működő békéltető testületek segíthetnek, ha problémás ügyünkben nem sikerül dűlőre jutni a kereskedővel. Külföldről beszerzett termék esetén az Európai Fogyasztói Központ nyújthat szintén díjmentes támogatást – hívta fel a figyelmet az ITM.
Előfordul, hogy az ajándék minősége kifogástalan, ám szorít a cipő, már megvettük a könyvet, nem passzol a törölközők színe a fürdőszobába. Ha interneten vásároltunk, az indoklás nélküli elállás lehetőségével élhetünk. A webshop az átvételtől számított 14 napon belül a hibátlan árucikket is köteles visszavenni. A fogyasztónak nem kell indokolnia, hogy miért küldi vissza a terméket. Egyre több online kereskedő vállal önkéntesen ennél hosszabb, akár 30 napos elállási időt. Fontos, hogy az elállási idő alapvetően a termék kipróbálására szolgál, amire a bolti vásárlással szemben az interneten böngészve nincs mód.
Az üzletben vásárolt termékek esetében visszavásárlásra jogszabályi előírás nem kötelezi a kereskedőt. A vevők elégedettsége érdekében azonban egyre több bolt, áruház biztosít üzletpolitikai okokból levásárlási vagy cserelehetőséget az év utolsó napjaiban, január elején. Célszerű erről előzetesen érdeklődni, tájékoztatást kérni, a vállalást fizetés után akár a blokkra is felíratni. A nyugtát, számlát a későbbi igények érvényesítése érdekében minden esetben meg kell őrizni – figyelmeztet az ITM.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: az év végi időszak a kiskereskedelem mellett a fogyasztóvédelemben is főszezon. Az ünnepi ellenőrzések november végén megkezdődtek, és szilveszterig folytatódnak. Ha karácsonyi vásárban bukkanunk tetszetős ajándékra, jegyezzük meg, vagy okostelefonnal fotózzuk le a kereskedő adatait. A hatósági szakemberek az adventi időszakban is folyamatosan járják az üzleteket, vásárokat. A alkalmi árusítóhelyeken azt is nézik, hogy a vállalkozó neve, elérhetősége jól látható helyen fel van-e tüntetve. Bármilyen gond merülne fel, így biztosan tudjuk majd, hol kell kopogtatnunk a termék javítását, cseréjét, a vételár visszafizetését kérve – idézte az ITM közleménye a helyettes államtitkár szavait. (MTI)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!