A New York Times arról számolt be, hogy az Airbus riválisa 89 tesztből 33-at bukott el a gyártási folyamatot vizsgáló ellenőrzés során, amelyet azután indítottak el, hogy egy repülés során leszakadt egy kabinfal.
Az átfogó vizsgálat során a Boeing megbukott azon a teszten is, amely a kiszakadt alkatrész ajtótartóját érintette. Ennek beszállítója, a Spirit AeroSystems, amely a MAX törzsét is gyártja, tizenhárom auditból csak haton ment át. A Spirit a kabinfal-alkatrészek összeszerelésén is megbukott.
A tesztek során többek között a technikusok munkájával kapcsolatban is aggályok merültek fel, mivel a Boeing a jelek szerint elmulasztotta „számon kérni a folyamatok működtetéséhez szükséges ismereteket” – írja a New York Times.
Az FAA a múlt héten azt is közölte, hogy „jogsértéseket talált a Boeing gyártási folyamataiban, az alkatrészek kezelése és tárolása, valamint a termékellenőrzés ellenőrzése terén”.
Mint a világsajtó közreadta a Boeing repülőgépei az utóbbi időkben többször teremtettek életveszélyes helyzeteket, és szinte rendszeresen kellett kényszerleszállást végrehajtaniuk, például egy kiszakadt ablak miatt. 2018-ban és 2019-ben a Boeing két Max 8-as repülőgépe is lezuhant, amelyekben 346 ember vesztette életét. Az Alaska Airlines majdnem új Boeing 737 MAX 9-esének több mint 170 emberrel a fedélzetén január 5-én, röviddel a felszállás után, emelkedés közben leszakadt a kabinfala. Legutóbb március 11-én történt újabb életveszélyes eset a Boeing háza táján, amikor 24 ember megsérült a 787–9 Dreamliner műszaki hibája miatt.