Feloldották ugyan a két napja tartó útblokádot, de a taxisok azt mondják: könnyen lehet, hogy nemcsak a demonstráció, hanem maga a szakma is a leállás felé tart. Bár a budapesti Városházán tartott közmeghallgatáson végre eljutottak odáig, hogy elmondhassák követeléseiket a főváros vezetésének, de érdemi előrelépésről egyelőre nincs szó.

A megbeszélésen a főpolgármester megígérte, hogy tárgyalásokat kezdenek a taxisokkal, és az első egyeztetésen személyesen is részt vesz. A tarifaemelést azonban Karácsony Gergely nem tartotta indokoltnak, noha a taxisok konkrét példákon vezették le, mennyire maradt el az ő keresetük más területekéhez képest: míg a repülőtérre közlekedő 100E busz jegyára 2022 és 2024 között 66 százalékkal nőtt, a főpolgármester fizetése pedig 135 százalékkal emelkedett, addig a taxitarifák mindössze 10 százalékkal lettek magasabbak ugyanebben az időszakban.
„Szerintünk az inflációs kosarat hibásan állapították meg, ennek a módosítását szeretnénk elérni”
– mondta el az AC News-nak Váczi Norbert, a Fővárosi Taxi Egyesület (FŐTE) társelnöke.
Mindenesetre annyi legalább változott, hogy míg a szeptember 24-i közgyűlésen a fővárosi képviselők egy perc alatt vita nélkül elfogadták a módosításokat, most negyed órát kaptak a taxisok, hogy kifejthessék álláspontjukat. A demonstrációt szervező FŐTE ezután ígéretéhez híven lefújta az útlezárásokat, noha a rendőrség eredetileg péntek estig adott engedélyt a forgalomlassító akcióra.
A taxisok tehát most levonultak az utakról, de figyelmeztetnek: a megélhetési válság az egész szakmát fenyegeti. Sokan már most sem jönnek ki a bevételeikből, ezért egyre többen adják fel a munkát – ez pedig a következő hónapokban valóban azt eredményezheti, hogy eltűnnek a sárga autók Budapest utcáiról.
 
								 
         
											 
				 
         
         
        











 
															