ACNEWS

Ma van a Ne vásárolj semmit! napja is

Ezen a napon maradjon üres a kocsi forrás: pixabay
Ezen a napon maradjon üres a kocsi forrás: pixabay
A Ne Vásárolj Semmit Nap egy igen jelentős dátum, amit sok ember fogad meg szerte a világon. Ez lényegében a fogyasztói magatartás elleni tiltakozás globális napja.
Hirdetés
Ad image

A Ne Vásárolj Semmit nap lényege, hogy felhívja a figyelmet a túlfogyasztás problémájára.

Bárki, aki valaha látta, mi történik a Black Friday akciók során, megérti, miért volt itt az ideje egy lépést hátra lépni, és elgondolkodni annak a napnak az őrületén.

A Ne Vásárolj Semmit napot a kanadai Vancouverben alapította Ted Dave 1992. szeptemberében. Sok ország döntött úgy, hogy a dátumot az amerikai hálaadást követő péntekhez, azaz a Fekete Péntekhez (Black Friday) igazítja. Ez az időpont a világ egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító vásárlási dátuma, így az ellenkezőjének megtartása nyilvánvalóan szimbolikus jelentéssel bír.

Nem sokkal azután, hogy létrehozták a Ne Vásárolj Semmit kampányt, rövid időn belül megjelent az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Izraelben, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon, Japánban, Hollandiában, Franciaországban és Norvégiában – írja a daysoftheyear.com.

A Ne Vásárolj Semmit! Napot először 2004-ben tartották Magyarországon. Jelenleg több, mint 65 nemzet vesz részt benne.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés