A Ne Vásárolj Semmit nap lényege, hogy felhívja a figyelmet a túlfogyasztás problémájára.
Bárki, aki valaha látta, mi történik a Black Friday akciók során, megérti, miért volt itt az ideje egy lépést hátra lépni, és elgondolkodni annak a napnak az őrületén.
A Ne Vásárolj Semmit napot a kanadai Vancouverben alapította Ted Dave 1992. szeptemberében. Sok ország döntött úgy, hogy a dátumot az amerikai hálaadást követő péntekhez, azaz a Fekete Péntekhez (Black Friday) igazítja. Ez az időpont a világ egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító vásárlási dátuma, így az ellenkezőjének megtartása nyilvánvalóan szimbolikus jelentéssel bír.
Nem sokkal azután, hogy létrehozták a Ne Vásárolj Semmit kampányt, rövid időn belül megjelent az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Izraelben, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon, Japánban, Hollandiában, Franciaországban és Norvégiában – írja a daysoftheyear.com.
A Ne Vásárolj Semmit! Napot először 2004-ben tartották Magyarországon. Jelenleg több, mint 65 nemzet vesz részt benne.