A csomagküldő szolgálatok azt javasolják, hogy legkésőbb december 16-án, hétfőn, a csomagautomatába szóló küldeményeket pedig december 20-ig, péntekig adjuk fel, hogy az ajándékok biztosan a fa alá kerüljenek.
Ha online szeretnénk megrendelni a karácsonyi ajándékokat, érdemes december 20-áig leadni rendelését. A Világgazdaság korábbi cikke szerint a legkésőbbi időpont december 22-e. Lássuk mit javasolnak a legnagyobb csomagküldő vállalatok.
A Foxpost célzottan készül a legkritikusabb területek kiszolgálására: „Egy apró, de nagyon fontos kérésünk: amint értesítést kapnak, igyekezzenek mielőbb kivenni csomagjaikat az automatákból. Ezáltal több hely szabadul fel, és mindenki időben megkaphatja megrendeléseit. Ez a kis lépés hatalmas különbséget jelenthet a karácsonyi roham kezelésében” – írták,
Ha a Temuról rendelnénk, bizony már elkéstünk, nem érkezik meg karácsonyra a Magyar Posta szerint. A Magyar Posta azt közölte, hogy több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít az év végi ünnepi időszakban. Országszerte több mint 3500 ponton biztosítják a postai szolgáltatások teljes körét. A Magyar Posta egyúttal felhívta ügyfelei figyelmét, hogy a karácsonyi küldemények időbeni kézbesítéséhez legkésőbb december 18-ig adják fel csomagjaikat. Ez azonban csak a hazai webáruházakra igaz. A posta arra is figyelmeztetett, hogy csak azok a távol-keleti csomagok érkeznek meg időben, amelyeket már hetekkel ezelőtt megrendeltek.
A DPD december 19-i csomag feladási dátumot javasol.”A kiszállítás pontos ideje a webshopok által átadott küldemények időzítésétől is függ, ezért célszerű előre tervezni a rendeléseket”– írták.
Az automaták és átvételi pontok rugalmas megoldást kínálnak, hosszabb nyitvatartással és időfüggetlen hozzáféréssel. Az otthoni kézbesítést választók számára a myDPD alkalmazás használata javasolt, egyrészt a csomagok nyomon követésére, másrészt pedig szükség vagy igény esetén a csomagküldés adatait könnyebben lehet változtatni az applikácion. Az ünnepi szezonban az átlagos időszakhoz képest 20-30 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható, amely az új partnerségek hatására tovább erősödik évről évre.
A GLS az ünnepi szezonban sem szeretne kellemetlenséget okozni a vásárlóknak azzal, hogy meghatározzák, meddig rendeljék meg az ajándékokat. Ahogy azt is a vásárlók preferenciáira bízzák, hogy a futárszolgálatot vagy a csomagboxokat választják-e.