A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása szerint a magyar zenei ízlés továbbra is a hazai előadók felé hajlik. A Spotify 2024-es toplistáján mindössze öt külföldi előadó fért fel a húszas listára, míg a YouTube-on egyetlen világsztár sem került be az ország legkedveltebb énekesei közé.
A kutatás rávilágít arra is, hogy az online platformokon népszerű dalok egyre gyakrabban jelennek meg a hazai rádiók műsorában. Bár bizonyos előadók – például Azahriah – a rádiókban jóval ritkábban hallhatók, mint online.
Az NMHH közlése szerint 2024-ben a magyar közönség kedvencei továbbra is saját előadóik. Azahriah és DESH stabilan tartja helyét a toplisták élén. Azahriah szóló dalaival több mint 50 millió lejátszást ért el a Spotify-on, emellett három formációval is bekerült a top20-ba. A legnépszerűbb dal 2024-ben a DESH, Azahriah és Young Fly közös szerzeménye, a „PANNONIA” volt. Ezt a magyar felhasználók a Spotify és a YouTube platformokon összesen több mint 35 millió alkalommal játszottak le. A YouTube-on DESH szólóban 305 millió, Azahriah pedig 277 millió megtekintést ért el.
A külföldi előadók közül a Spotify felhasználói a legtöbbet Billie Eilish dalait hallgatták (több mint 11,5 millió lejátszás). A YouTube-on pedig Eminem volt a legnépszerűbb nem magyar előadó 38,5 millió megtekintéssel. A Spotify legkedveltebb külföldi dala Artemas „I like the way you kiss me” című szerzeménye volt 7 millió feletti lejátszással. A YouTube legnépszerűbb külföldi slágere pedig a Disturbed „The Sound of Silence” című dala lett közel 16,5 millió megtekintéssel.
A rádiós toplisták és az online platformok között továbbra is jelentős különbségek vannak. Az interneten 61 millió alkalommal streamelt Azahriah például a rádiókban mindössze 16 ezer hallgatást ért el, így a rádiós toplista 24. helyére került. Az NMHH kiemelte, hogy bár a rádiók próbálják követni a változó zenei ízlést, bizonyos dalok – például obszcén szövegük vagy a célközönség különböző preferenciái miatt – ritkábban kerülnek műsorra, mint az online platformokon.
(MTI)