ACNEWS

Magyar fülbe magyar zenét: taroltak a hazai előadók

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Szerkesztő, újságíró
Az NMHH kutatása szerint 2024-ben a magyarok online zenei toplistáit főként hazai előadók uralják, külföldiek csak ritkán kerülnek be.
Hirdetés
Ad image

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása szerint a magyar zenei ízlés továbbra is a hazai előadók felé hajlik. A Spotify 2024-es toplistáján mindössze öt külföldi előadó fért fel a húszas listára, míg a YouTube-on egyetlen világsztár sem került be az ország legkedveltebb énekesei közé.

A kutatás rávilágít arra is, hogy az online platformokon népszerű dalok egyre gyakrabban jelennek meg a hazai rádiók műsorában. Bár bizonyos előadók – például Azahriah – a rádiókban jóval ritkábban hallhatók, mint online.

Az NMHH közlése szerint 2024-ben a magyar közönség kedvencei továbbra is saját előadóik. Azahriah és DESH stabilan tartja helyét a toplisták élén. Azahriah szóló dalaival több mint 50 millió lejátszást ért el a Spotify-on, emellett három formációval is bekerült a top20-ba. A legnépszerűbb dal 2024-ben a DESH, Azahriah és Young Fly közös szerzeménye, a „PANNONIA” volt. Ezt a magyar felhasználók a Spotify és a YouTube platformokon összesen több mint 35 millió alkalommal játszottak le. A YouTube-on DESH szólóban 305 millió, Azahriah pedig 277 millió megtekintést ért el.

A külföldi előadók közül a Spotify felhasználói a legtöbbet Billie Eilish dalait hallgatták (több mint 11,5 millió lejátszás). A YouTube-on pedig Eminem volt a legnépszerűbb nem magyar előadó 38,5 millió megtekintéssel. A Spotify legkedveltebb külföldi dala Artemas „I like the way you kiss me” című szerzeménye volt 7 millió feletti lejátszással. A YouTube legnépszerűbb külföldi slágere pedig a Disturbed „The Sound of Silence” című dala lett közel 16,5 millió megtekintéssel.

A rádiós toplisták és az online platformok között továbbra is jelentős különbségek vannak. Az interneten 61 millió alkalommal streamelt Azahriah például a rádiókban mindössze 16 ezer hallgatást ért el, így a rádiós toplista 24. helyére került. Az NMHH kiemelte, hogy bár a rádiók próbálják követni a változó zenei ízlést, bizonyos dalok – például obszcén szövegük vagy a célközönség különböző preferenciái miatt – ritkábban kerülnek műsorra, mint az online platformokon.

(MTI)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!