A TikTok felhasználók fele 18 és 24 év közötti fiatal, akik nyitottak a platform kínálta új lehetőségekre, úgy, mint a vásárlás. Az alkalmazásban ugyanis a felhasználók és a márkák megmutathatják termékeiket videókban és élő adásokban, onnan közvetlenül pedig meg is lehet vásárolni ezeket. Az emberek már nagyjából 850 milliárd forintot költöttek a felületen, és a felhasználók fele már vett valamit a TikTok LIVE-on keresztül – írja a Noizz.hu.
Mint ahogy általánosságban az online vásárlások esetében, a TikTokon alkalmazáson keresztüli vételezésnek is megvan a veszélye.
Mint minden vásárlás esetén, ez esetben is fontos, hogy körbejárjuk az adott termékeket és magukat az értékesítőket is. Figyeljünk arra, hogy megbízható forrásból rendeljünk, és csak alapos megfontolás után adjuk meg a vásárláshoz szükséges bankkártyaadatainkat.
A TikTok-videók egyik fő célja, hogy azonnal hassanak ránk, és impulzusvásároljunk. Célszerű azonban megfontoltnak lenni, és alaposan körbejárni kiszemelt termékünket.
Vigyázzunk a csalókkal!
Nézzük meg, hogy egyáltalán ki az, akitől vásárolnánk. Mint ahogy a portál is írja, ha egy profil csupán néhány napja jött létre, vagy úgy tűnik, hogy követőinek jelentős része nem valódi ember, hanem bot, akkor ódzkodjunk a rendeléstől. Megnézhetjük, hogy van-e egyáltalán saját honlapja, vagy csak gyorsan létrehozott egy fiókot a könnyű pénzszerzés érdekében.
Lehetséges, hogy a csalás lényege, hogy megkapjuk a terméket, csak az nem olyan, mint amilyet szerettünk volna. Ilyenkor nagyon fontos, hogy már előre tájékozódjunk arról, hogy mik az opcióink: a TikTokon például a termék beérkezését követően 6 napunk van jelezni problémánkat.
Hiába tűnik tehát vonzónak az, hogy kedvenc tiktokereinktől rendeljünk közvetlenül termékeket, a fizetés előtt gondoljuk át a folyamatot, és bizonyosodjunk meg akár más felületeken arról, hogy hiteles forrásból vásárolunk, ugyanis könnyen csalás áldozatává válhatunk.
Forrás: noizz.hu