Szeptember 1-jétől bevezetik a papírmentes ügyintézést az ingatlan-nyilvántartásban Budapesten. Az új, Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszerre való átállás miatt zárva tartanak a földhivatalok.
A kormányhivatal közölte, hogy az új rendszerre történő átállás miatt szeptember 5-ig szünetel a személyes ügyintézés a földhivatalokban Budapesten: a XI. kerület, Budafoki út 59. és a XIV. kerület, Bosnyák tér 5. szám alatti ügyfélszolgálatokon.
Ez az intézkedés azokat is érinti, akik a szeptember 1-jével elérhetővé vált Otthon Start programban szeretnék igénybe venni a fix 3 százalékos kedvezményes lakáshitel-konstrukciót, és ehhez lenne szükségük tulajdoni lapra. A hiteles, 30 napnál nem régebbi tulajdonilap-másolat beszerzése alapkövetelmény, a bankok enélkül nem folyósítanak hitelt. Minden lakáshitel-igénylés során kötelező ennek bemutatása, mivel ez igazolja az ingatlan jogi státuszát: a tulajdonjogokat, terheket, zálogjogokat és egyéb jogcímeket – hangsúlyozza a money.hu.
A kormányablakok sem tudnak tulajdoni lapot és térképmásolatot szolgáltatni – figyelmeztet az InfoStart, hozzáfűzve, hogy jövő hétfőtől, azaz szeptember 8-tól a földhivatal újra zavartalanul várja személyesen is ügyfeleit. A beadványokat postai és elektronikus úton addig is előterjeszthetik az ügyfelek – teszik hozzá.
Az Elektronikus Ingatlan-nyilvántartási Rendszert a papír alapú ügyintézés mellőzésével várhatóan jelentősen meggyorsítja, egyszerűsíti és költséghatékonyabbá is teszi majd az ingatlan-nyilvántartási eljárást, így megéri türelemmel kivárni a jövő hétfőt.