Átírja az Építési és Közlekedési Minisztérium az útdíjak szabályait. A lényeg, hogy kibővülne a díjköteles útszakaszok listája.
A kormány honlapjára pénteken került fel a tervezet, egy hetet adtak a társadalmi vitára. A hatásvizsgálatban úgy számol a minisztérium, hogy évente 150,7 milliárd forint pluszbevétel jönne így be – írja a napi.hu.
Ezek az útszakaszok lennének (lesznek!) díjkötelesek:
# az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
# az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
# az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
# az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
# az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
# és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Az egyetlen jó hír: az autóbuszokra a jövőben nem kell e-matricát venni.
A 3,5 tonna feletti teherautók útdíjainak szabályait is átalakítják. Az útdíjuk a gyorsforgalmi utakon kicsit csökken, a főutakon viszont nő – írja az Infostart.